کد خبر: ۱۴۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
درمازندران بازار خرید و فروش دلار به شدت کساد است، نه صرافی‌ها به خود اجازه خریدمی دهند و نه دارندگان دلار، تمایلی به داشتن آنها دارند و با حضور در مقابل صرافی‌هاخواستار فروش آن هستند البته این امر مصداق کلی ندارد و در برخی از شهرها، نهفروشنده می فروشد و نه خریداری برای خرید وجود دارد.
در حالیکه دلار در روزهای گذشته باقیمت فوق نور، در حال افزایش بود، به ناگاه در دو روز گذشته با افت شدید قیمتیهمراه بود به گونه‌ای که این تب و تاب کاهش قیمت گریبان دلارداران خانگی را گرفت وآنها برای جلوگیری از ضرر خود، به بازار آمده و خواستار فروش دلارهای‌شان هستند.

افت ناگهانی قیمت دلار، همانند افزایشناگهانی آن، برای بسیاری از افراد شوکه کننده بود و تحلیل های متفاوتی بیان شد،برخی از کارشناسان معتقد بودند که رشد قیمتی دلار، حباب است و این حباب خواهدترکید و این امر به وقوع پیوست، برخی نیز این امر را موقتی دانسته و معتقدند شایدباری دیگر شاهد افزایش قیمت آن باشیم.

به گزارش ایسنا مازندران، اما درمازندران بازار خرید و فروش دلار به شدت کساد است، نه صرافی‌ها به خود اجازه خریدمی دهند و نه دارندگان دلار تمایلی به داشتن آنها دارند و با حضور در مقابل صرافی‌هاخواستار فروش آن هستند البته این امر مصداق کلی ندارد و در برخی از شهرها، نهفروشنده می فروشد و نه خریداری برای خرید وجود دارد.

آرامش در فریدونکنار
خبرنگار ایسنا از فریدونکنار گزارش میدهد نصرت الله خبازی صاحب صرافی فریدونکنار می گوید: تا دیروز مبلغ دلار حدود 15هزارتومان بود اما به دلیل این کاهش قیمت نه مردم خواستار فروش دلار خود هستند ونه ما خواهان خرید دلار آنها هستیم.

قیمت دقیق مشخص نیست
خبرنگار ایسنا در آمل نیز در گفت‌و‌گوبا یکی از افرادی که در مقابل صرافی و دلار به دست حضور داشت، گفت: قیمت دقیق مشخصنیست و هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود.

تنکابن به دور از التهابات ارزی
اما بازار ارز در تنکابن به دور از التهابشهرهای بزرگ است، کورش اسکندری قانع فعال اقتصادی این حوزه درباره این نوسانات در گفت‌گوبا ایسنا مازندران، اظهار کرد: از صبح امروز به دلیل ریزش ناگهانی و خارق العاده قیمتدلار رفت و آمد متقاضیان اعم از خریدار و فروشنده به صرافی افزایش یافت.
اسکندری با بیان اینکه علیرغم تردد بیشاز اندازه متقاضیان هیچ گونه تبادل ارزی و مالی به ثبت نرسید تاکید کرد: اتفاقی کهدر شهرهای بزرگ افتاد رفتاری خارج از عادت بود اما در شهرهای کوچک به دلیل تبادلاتکم ارزی این واکنش به قیمت ارز مصداق نداشت.

رابطه میان رفتارهای هیجانیو سقوط قیمت دلار
وی پاسخگویی درباره دلایل سقوط قیمت دلاررا مربوط به نظر کارشناسان و مسئولین مربوطه دانست و اظهار کرد: رفتارهای هیجانی مردمکه در شهرهایی نظیر مشهد، تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور رخ داد ناشی از نگرانی مردمبرای کاهش سرمایه در دست آنان بود که سعی داشتند مانع از خسارت بیشتر آن شوند.
اسکندری بازار ارز در تنکابن را آرام وبه دور از حاشیه توصیف کرد و گفت: مجددا قیمت دلار سیر صعودی خود را بازیافته و هماکنون قیمت آن از مرز 11 هزار تومان گذشته است.

وضعیت ارزی مازندران مطابقبا کشور است
معاون ارزی بانک ملی شعبه بابل نیز درگفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه وضعیت ارزی در مازندران متفاوت با کشور نبودهو قطعا از آن تبعیت می کند، اظهار کرد: بازار بیرون نیز تابع شرایطی است که از مرکزتهران اعلام شده و سایر استان ها و مازندران نیز تابع همین شرایط هستند.
نفیسی با بیان اینکه نرخ دلار نسبت به روزهایقبل رو به کاهش بوده و از ساعت 12ظهر روز گذشته پایین آمده است، گفت: گفته می شود نرخدلار که در ساعات پایانی شب گذشته در مشهد بسیار پایین آمده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضرسایت ها هم اجازه ندارند مبلغ ارز را اعلام کنند و استناد بر روی نرخ های اعلام شدهدر سایت است بنابراین اطلاعات کاملی در دست نیست.
نفیسی با اشاره به اینکه از طریق سایت هایبیرون به اطلاعات نرخ ارز در بازار دسترسی داریم، گفت: در بازار آزاد نرخ ارز از طریقسایت ها منتشر می شود و در حال حاضر امکان دسترسی وجود ندارد.

سایت اعلام نرخ ارز درمازندران وجود ندارد/ به صرافان مجاز اعتماد کنید
معاون ارزی بانک ملی شعبه بابل ادامه داد:البته در مازندران سایتی که نرخ ارز را اعلام کند وجود ندارد و تنها صرافی های مجازبا توجه به نرخ اعلام شده در سایت صرافان اقدام به فروش می کنند.

نفیسی گفت: بخشی افراد نیز بطور مثال شغل طلا فروشی دارند واقدام به فروش دلار و ارز می کنند و منبعی از این افراد و نرخ گذاری های آنان در دستنیست.
به گزارش ایسنا مازندران، در دیگرشهرهای مازندران نیز وضعیت تقریبا به همین صورت است و مورد جدیدی گزارش نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: