کد خبر: ۱۴۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 15 September 2018
طوفان فلورانس روز گذشته (جمعه) ایالات متحده آمریکا را در نوردید.
به گزارش ایسنا، مرکز این طوفان از حدود ساعت ۷:۱۵ صبح دیروز به وقت محلی در حال حرکت در نوار ساحلی "وریگتسویل بیچ" در کارولینای شمالی بوده است.

اگر چه شدت این طوفان کمتر از آن است که پیش‌بینی شده بود با این حال بارندگی های سیل آسا و امواج طوفانی شدیدی به همراه آورده که بسیاری از مناطق را با سیل زدگی مواجه کرده است.

در حالی که این طوفان شدید در حال حرکت در خط ساحلی بوده به تدریج از شدت آن کاسته شده و تا ساعت پنج عصر دیروز به وقت محلی تا حد یک طوفان گرمسیری با حداکثر سرعت باد زیر ۷۵ مایل بر ساعت تقلیل یافته است.

رسانه های محلی همچنین از کشته شدن پنج تن در کارولینا در پی این طوفان خبر داده‌اند. قربانیان شامل یک مادر و کودک که بر اثر سقوط درخت کشته شده‌اند، یک زن سالخورده که بر اثر حمله قلبی و عدم دسترسی به اورژانس جان باخته، یک مرد که بر اثر برق گرفتگی ناشی از اتصال سیم های برق کشته شده و یک مرد سالخورده که به دلیل وزش بادهای شدید سقوط کرده و جان باخته، هستند.

بیش از ۷۵۰ هزار خانه مسکونی و ساختمان تجاری به دلیل طوفان با قطعی برق مواجه شده و نزدیک به ۲۱۰۰ پرواز روز شنبه لغو شده است. در مجموع ۱۱ میلیون نفر در مناطق طوفان زده که تحت هشدارهای سرویس ملی هواشناسی آمریکا قرار دارند، زندگی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، طوفان فلورانس با به همراه آوردن بارندگی‌های شدید بادهای قدرتمند و فشار پایین هوا باعث تشکیل امواج شدید طوفانی در سواحل ایالت کارولینا شده است. به طوری که برخی مناطق ساحلی در کارولینای شمالی با افزایش سطح آب‌های دریا تا حدود ۲.۵ متر روبه‌رو شده‌اند. این بدان معناست که حتی برخی از شهرهای به دور از سواحل نیز دچار سیل و آبگرفتگی‌های شدید شده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: