کد خبر: ۱۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 22 July 2018
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به گله مندی برخی تولیدکنندگان از واردات و وجود نداشتن رقابت، گفت: با شرایط جدید و محدودیت در واردات، می توانیم از توان خود برای تولید بهره ببریم و خواب دشمن درباره اقتصاد ایران را پریشان سازیم.
بانکداری ایرانی ـمعاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به گله مندی برخی تولیدکنندگان از واردات و وجود نداشتن رقابت، گفت: با شرایط جدید و محدودیت در واردات، می توانیم از توان خود برای تولید بهره ببریم و خواب دشمن درباره اقتصاد ایران را پریشان سازیم.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه شنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه لباس اقوام ایرانی در تالار میلاد کرج، افزود: دولت تعهد کرده در صورت اعمال تحریم ها مایحتاج اساسی را تامین کند و کشور از نظر اقتصادی این قدرت را دارد، اما در مورد کالاهایی که توان تولید آنها را در کشور داریم، محدودیت واردات و تحریم ها می تواند به عنوان فرصتی برای رشد و حمایت از کالای ایرانی باشد.
معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جنبه اقتصادی تولید لباس های ایرانی را نباید فراموش کرد، گفت: در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است که بخش عمده آن از بیرون کشور به ما تحمیل می شود و با تحریم های ظالمانه اقدامات موثر ایران را در برجام برداشته و کشوری مانند آمریکا به صورت یکطرفه تلاش می کند که تحریم های جدید علیه ما اعمال کند، می توان از ظرفیت اقتصادی لباس سنتی ایرانی بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید اختصاص سهم 30 درصدی برای واگذاری امور به بانوان تهیه و تدوین کرده است، گفت: به همین منظور با وزارتخانه و استانداری های سراسر کشور مکاتبه شده تا بر مبنای شایستگی و توانمندی ها از ظرفیت بانوان استفاده شود.
ابتکار اضافه کرد:بانوان ایرانی نشان داده اند که اگر در عرصه های مدیریتی و دولتی از وجود آنها استفاده شود، کمک زیادی به پیشرفت کشور خواهند داشت.
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده همچنین گفت: یکی از برنامه های معاونت زنان و خانواده، توجه هر چه بیشتر به هویت ایران و زن ایرانی است که یکی از ابعاد این مهم پوشاک و هنر کشور است که ایران اسلامی به دلیل تنوع قومیت ها در این خصوص یکی از کشورهای غنی دنیا است و می توان گفت که این تنوع و هنر خاص ایران به حساب می آید.
وی ادامه داد: تنوع قومیتی در کشور موجب شده تا رنگین کمانی را متکثر از فرهنگ و قومیت ها در ایران داشته باشیم که این هویت به ریشه های فرهنگی ما باز می گردد.
ابتکار اظهار داشت: امروز در عصر دیجیتال قرار داریم که با سرعت در حال حرکت است و باید تلاش کنیم تا در اقتصاد، علم و دانش و فناوری از دنیا عقب نمانیم، اما ریشه های فرهنگی ما به این پیشرفت ها قوام می بخشد و نباید این ریشه را که هویت ایرانی – اسلامی است فراموش کنیم.
معاون رییس جمهوری افزود: با هدف توجه هر چه بیشتر به هویت کشور، استفاده از ظرفیت اقوام در سطح ملی برای پوشاک و توجه به لباس های سنتی اقوام ایرانی و مناسب سازی و باز طراحی آنها برای اینکه زنان امروز ایران نیز بتوانند با افتخار از آنها استفاده کنند را در برنامه داریم.
ابتکار گفت: یکی دیگر از برنامه ها نیز این است که بتوانیم این فرهنگ را به جهان معرفی و صادر کنیم و هدفگذاری ما این است که به عنوان بخشی از هویت و فرهنگ ایرانی با استفاده از همت طراحان داخلی و صاحبان سبک و دعوت از افرادی که در خصوص لباس اقوام ایرانی کار کرده اند، به این مهم دست یابیم.
وی ادامه داد: با پیگیری های که صورت گرفته به همت وزیر فرهنگ و ارشاد امروز شاهد هستیم که پوشیدن لباس های سنتی برای زنان ایرانی ایرادی ندارد و زنان ما می توانند با لباس های سنتی که هویت شان است در محل کار خود حاضر شوند.
ابتکار افزود: جنبه نشاط و ترویج فرهنگ ها و پیام های زیبایی که لباس های سنتی ما دارند، می توانند به عنوان الگوی خوبی برای سبک پوشاک ایرانی که آراسته به الگوی عفاف و حجاب است، باشد.
ابتکار ادامه داد: انتظار ماز از اصناف و اتاق های بازرگانی نیز این است که در حمایت از بازاریابی و ترویج این لباس های سنتی در سطح کشور تلاش کنند، به همین منظور نشست تخصصی در آینده نزدیک برگزار و از تمامی کسانی که در سطح ملی و استانی در خصوص لباس های سنتی فعالیت داشته اند با هدف هم افزایی دعوت می کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: