کد خبر: ۱۳۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 08 July 2018
رئیس شورای‌عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی با اشاره به الزام قانونی بانک‌ها برای استفاده ازخدمات این کانون گفت: با وجود این بخشنامه، سهم ما از اجرای پروژه‌ها ۵ درصد بوده است.
رئیس شورای‌عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی با اشاره به الزام قانونی بانک‌ها برای استفاده ازخدمات این کانون گفت: با وجود این بخشنامه، سهم ما از اجرای پروژه‌ها ۵ درصد بوده است.

به گزارش «ایبِنا» علیرضا شیرمحمدی، نایب‌رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی، در نشستی خبری گفت: این کانون می‌تواند در زمینه طرح اشتغال فراگیر که ازسوی وزارت کار و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و از طریق نظام بانکی در حال اجراست، نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه منابع کشور برای سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی محدود است، گفت: یکی از دلایل انحراف منابع، ارزیابی نادرست و همچنین نظارت ناکافی بر اجرای طرح‌هاست.

شیرمحمدی اعلام کرد: کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی در ۱۰ سال گذشته ۴ هزار طرح و پروژه را در بخش‌های مختلف با کمک ۲۰۰ شرکت دارای رتبه‌بندی زیرمجموعه خود اجرایی کرده که ۹۵ درصد آنها با موفقیت به بهره‌برداری رسیده‌اند و از بروز معوقات بانکی جلوگیری شده است.

نایب‌رئیس کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی تاکید کرد عدم استفاده بانک‌ها از خدمات این کانون برای سرمایه‌گذاری خلاف بخشنامه صادر شده مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بوده است.

شیرمحمدی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به ورود کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی به موضوع جذب سرمایه‌گذار خارجی در طول یک‌سال گذشته، گفت: تحریم، محدودیت اول سرمایه‌گذار خارجی برای فعالیت در ایران نیست و موضوع مهم الگوی مورد استفاده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های موجود در الگوهای مختلف سرمایه‌گذاری و فعالیت آژانس‌های تشویق سرمایه‌گذاری (IPA) در کشورهای مختلف، گفت: سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران همان کار IPA را انجام می‌دهد؛ اما در دنیا این آژانس‌ها خصوصی هستند.نایب‌رئیس اول کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی وظیفه اول IPAها در دنیا را ارتقا، سپس تسهیل‌گری و در آخر تاثیرگذاری در نهاد قانونگذاری است.

شیرمحمدی افزود: در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در دنیا از طریقIPAهای بخش خصوصی بوده است.وی افزود: ایران با داشتن ۱۵ کشور همسایه خود در قلب یک بازار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلاری زندگی می‌کند ولی متاسفانه سهم ما از این بازار کمتر از ۲/ ۱ درصد است؛ علت این موضوع نیز استفاده از الگوی نامناسب برای جذب سرمایه‌گذاری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: