کد خبر: ۱۳۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 18 June 2018
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صادرات کالاها و خدمات بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات محدودیتی از جنس تاثیرپذیری از تحریم ها نداریم.
بانکداری ایرانی ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صادرات کالاها و خدمات بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات محدودیتی از جنس تاثیرپذیری از تحریم ها نداریم.

«عیسی منصوری» روز دوشنبه در نشست طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا برای صادرات محصولات تولید روستائیان و عشایر بازارهای صادراتی جدید پیدا کرده اید، اظهار داشت: با توجه به اعمال تحریم ها از راههای دیگری برای حضور در بازارهای جهانی استفاده می کنیم.
وی توضیح داد: برای صادرات خدمات و کالا به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات مشکلی از جنس تاثیر پذیری از تحریم ها نداریم؛ البته برای بازاریابی جدید نیاز به اصلاح سیاست ها داریم.
معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با توجه به شرایط کشور دیگر صنایع کارخانه ای ما قابلیت بالایی در ایجاد اشتغال را ندارند.
منصوری ادامه داد: برای برخی محصولات تولیدی در روستا از جمله کفش، پوشاک و صنایع دستی به اندازه کافی تقاضا در بازار داخلی داریم.
به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی تابستان سال گذشته با برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در مناطق روستایی و عشایری موافقت کرد و به دنبال آن، آیین نامه اجرایی آن اواخر آبان ماه به تصویب دولت رسید و به این ترتیب از اواسط زمستان پارسال وارد فاز اجرایی شد و صندوق توسعه ملی نیمی از منابع مورد نظر را به حساب بانک های عامل واریز کرد.
صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون و پست بانک، چهار بانک عاملی هستند که طرح های تایید شده کارگروه های ملی و استانی برای ایجاد اشتغال را دریافت و به متقاضیان وام پرداخت می کنند.
به گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب اشتغال فراگیر، 120 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری ایجاد می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: