کد خبر: ۱۳۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - 04 June 2018
یک کارشناس اقتصادی گفت: زیرساخت های اقتصاد ایران به هیچ وجه مناسب فعالیت بخش خصوصی نیست، حال در این میان بیان مواضع دولت و شعار دادن نیز نمی تواند دردی را دوا کند.
بانکداری ایرانی ـ یک کارشناس اقتصادی گفت: زیرساخت های اقتصاد ایران به هیچ وجه مناسب فعالیت بخش خصوصی نیست، حال در این میان بیان مواضع دولت و شعار دادن نیز نمی تواند دردی را دوا کند.

مهدی زریباف در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر «میدان دادن به بخش خصوصی به عنوان یکی از اولویت های سیاست گذاری اقتصاد» اظهار کرد: حدود ۵ سال از ریاست جمهوری آقای روحانی می گذرد، ایشان باید پاسخ دهد که تاکنون برای بخش خصوصی چه اقدامی توسط دولت انجام شده نه اینکه بعد از گذشت این مدت اولویت های اقتصادی را اعلام کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: گفتن مشکلات و تکرار مسائل دردی را دوا نمی کند باید در عرصه «عمل» اتفاقات ویژه ای رخ دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد ما اقتصادی نفتی است و از سویی دیگر سیستم بانکی ما یک دچار رویه های ربوی بوده که آن نیز در اختیار اغنیا قرار دارد، از این رو نمی توان برای بخش خصوصی فضایی برای عرض اندام در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی افزود: همچنین رانتی شدن بخش مسکن و تمرکز تمام توان های اقتصادی در تهران به گونه ای که کل اقتصاد ایران در اختیار تهران است، بخش خصوصی را از فعالیت باز داشته است.

وی با بیان اینکه می توان گفت در ایران بخش خصوصی نداریم، ادامه داد: زیرساخت های اقتصاد ایران به هیچ وجه مناسب فعالیت بخش خصوصی نیست، حال در این میان بیان مواضع دولت و شعار دادن نیز نمی تواند دردی را دوا کند.

زریباف تصریح کرد: همچنین تغییر قوانین و مقررات از دیگر مسائلی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به ضرورت «انقلاب اقتصادی» در ایران، تاکید کرد: باید نگاه و رویکرد به مسائل اقتصادی در کشور تغییر کند، زیرساخت ها نیاز به تحول دارند با اقدامات مُسکنی و زودگذر نمی توان کاری کرد.

وی افزود: با افکاردرمانی نمی توان کاری کرد باید تدبیری اساسی اندیشیده شود. اقتصاد ایران نیازمند بازگرداندن اعتماد عمومی مردم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: