کد خبر: ۱۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - 04 June 2018
رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: فروش تولیدات بدون بازاریابی و بازارشناسی مفهومی ندارد.

بانکداری ایرانی ـ رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: فروش تولیدات بدون بازاریابی و بازارشناسی مفهومی ندارد.

رحیم بنا مولایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه شاهد رقابت جدی بین تولیدات مختلف در بازار فروش هستیم و دست مشتری برای انتخاب کالای مورد نظر خود باز است.

وی ادامه داد: دیگر آن دوران تمام شده که مشتری حق انتخابی نداشت و ناچار بود هر کالایی که تولید کننده عرضه می‌کند را خریداری کند.

وی افزود: امروز اگر تولیدکننده‌ای می‌خواهد در بازار دوام بیاورد باید نیاز، سلیقه و خواسته مشتری را اولویت خود قرار داده و طبق آن تولید داشته باشد.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر این موضوع در ایران چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تولید محصول بدون مشتری به آفتی برای صنعت کشور تبدیل شده است. تولید کنندگان به جای اینکه بخواهند بازار یکدیگر را خراب کنند باید به فکر بازاریابی و بازارشناسی باشند.

بنا مولایی اظهار کرد: هر تولیدکننده باید نیاز مشتری در مناطق مختلف را بسنجد و بر اساس این نیاز دست به تولید بزند تا کمتر شاهد انباشت کالاها درانبارها باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: