کد خبر: ۱۳۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 28 May 2018
بانکداری ایرانی ـ شرکت آسان پرداخت پرشین «آپ» ، اعلام کرده که در سال 96 بیش از 1276 ریال سود شناسایی کرده که 590 ریال از آن سود را بین سهامداران خود تقسیم کرد، اما در برابر این شناسایی سود ، بدهی بالاتر از دارایی را ثبت کرده است .
 بانکداری ایرانی ـ شرکت آسان پرداخت پرشین «آپ» ، اعلام کرده  که در سال 96 بیش از 1276 ریال سود شناسایی کرده که 590 ریال از آن  سود را بین سهامداران خود تقسیم کرد، اما در برابر این شناسایی سود ،  بدهی بالاتر از دارایی را ثبت کرده است . 

به گزارش بانکداری ایرانی  ، شرکت آسان پرداخت پرشین ، در حالی پرونده سال مالی 96 را بست که وضعیت بدهی های جاری شرکت نسبت به دارایی جاری شرکت وضعیت مناسبی ندارد. 

در ترازنامه شرکت آسان پرداخت پرشین آمده است که جمع دارایی های جاری  شرکت دو هزار و 907 میلیارد ریال است  که  نسبت به سال گذشته 71درصد رشد داشته است . اما بدهی جاری در همین دوره سه هزار و 117میلیارد ریال بوده است که نشان دهنده بدهی شرکت فاصله زیادی از دارایی شرکت گرفته است به این وضعیت نسبت جاریی نامناسب می گویند.  نسبت جاری «آپ» در سال 96  عدد  0.72   بوده که برای کارشناسان بسیار بد ارزیابی می شود . 
 



نسبت جاری چه می گوید؟
در واقع نسبت جاری گویای توانایی شرکتها بوده و نشان می دهد که آیا شرکت، در بازپرداخت بدهی‌های کوتاه مدت، از طریق دارایی‌های کوتاه مدت چقدر استفاده می کند . عدد بالای این نسبت، توانایی شرکت را در پرداخت تعهدهایش نشان می‌دهد، در حالی که اگر این نسبت زیر ۱ باشد، نشان‌دهنده این می‌باشد، که شرکت توانایی پرداخت تعهدهایش را ندارد. اگر شرکت موظف باشد، در آن لحظه تمامی آن‌ها را پرداخت کند، که نشان‌دهنده اینست که شرکت در سلامت مالی مناسبی قرار ندارد. البته به این معنا نیست که شرکت در آینده نزدیک ورشکست می‌شود، ولی با مشکل توانایی بازپرداخت را دارد. 

صورتهای مالی مشروط
گفتنی است که شرکت «آپ» از طرف حسابرس بصورت مشروط  منتشر کرد. چرا که  صورت تطبیق حساب فیمابین آپ با بانک کشاورزی 617 میلیارد ریال مغایرت دارد که شرکت ان را در اختیار حسابرس قرار نداده و حسابرسی صورتهای شرکت را مشروط قبول کرد . 




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: