کد خبر: ۱۳۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 15 May 2018
مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، بومی‎سازی پمپ میله‎ای کششی (SRP) را نمونه‎ای بارز از ثمربخشی همکاری صنعت نفت و دانشگاه در تولید کالاهای راهبردی در این صنعت عنوان کرد.

بانکداری ایرانی ـ مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران، بومی‎سازی پمپ میله‎ای کششی (SRP) را نمونه‎ای بارز از ثمربخشی همکاری صنعت نفت و دانشگاه در تولید کالاهای راهبردی در این صنعت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت،  رامین قلمبر با اشاره به نخستین پمپ‌ میله‌ای کششی در کشور که به همت دانشگاه شهید چمران اهواز و کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طراحی و تولید شده است، گفت: این محصول از تجهیزات کاربردی، پرمصرف و های‌تک صنعت نفت است که قرارداد ساخت و تولید آن در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح بومی‌سازی ۱۰ گروه خانواده کالاهای پرمصرف نفت، اواخر سال ۹۴ با مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران امضا شد و اکنون به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش دانشگاه شهید چمران در ساخت این تجهیز کاربردی گفت: این تجهیز با طراحی صددرصد ایرانی به همت متخصصان این دانشگاه ساخته و تست‌های کارگاهی آن نیز با حضور نمایندگان شرکت ملی نفت با موفقیت انجام شد.  ۲ قرارداد با هدف ساخت ۱۵ دستگاه پمپ سرچاهی بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه شهید چمران امضا شده است که دانشگاه، نخستین دستگاه را با طراحی کاملا ایرانی به شرکت ملی نفت تحویل داد.

 مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران از همکاری مطلوب دانشگاه شهید چمران در این فرآیند قدردانی کرد و ادامه داد: این دانشگاه در ساخت این پمپ‌های میله‌ای کششی از روزآمدترین فناوری‌ها  استفاده و راهبری پمپ‌ها را از اتاق کنترل و بدون حضور اپراتور امکان‌پذیر کرده است.

طرح بومی‌سازی ۱۰ گروه خانواده کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندی‌های داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت که از این میان، تاکنون قراردادهای هفت گروه کالا منعقد شده و ساخت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

براساس این گزارش، پروژه پمپ میله‌ای کششی ساخت داخل که خبر طراحی و نصب آن در میدان آب‌تیمور در روزهای اخیر از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام شد، به‌زودی در مراسمی رسمی در دانشگاه شهید چمران اهواز معرفی و تشریح خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: