کد خبر: ۱۳۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 30 April 2018
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب آخرین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، سرمست در ارایه گزارش از مباحث و مصوبات دومین جلسه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در سال 97  با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اولین مصوبه مربوط به تقاضای صدور پروانه مجمع ایثارگران بود که طرح و با گستره کشوری مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود : دومین مصوبه تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان خراسان رضوی بود که مطرح و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت. همچنین سومین مصوبه با درخواست تاسیس حزب راه ملت موافقت شد و لازم است متقاضیان جهت طی مراحل قانونی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ماده 10  احزاب همچنین خاطرنشان کرد: چهارمین مصوبه گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران در کمیسیون بود که مطرح و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات این تشکل مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت. در پنجمین  مصوبه نیز مقرر شد مجمع عمومی جمعیت  آبادگران جوان ایران اسلامی در اجرای قانون جدید احزاب تا مورخه 14 خرداد 97 برگزار شود. البته موارد اعلامی کلیات مصوبات کمیسیون بوده که اطلاع رسانی می شود و بدیهی است که متن دقیق و جزییات مشوبات کمیسیون در مورد هر کدام از تشکل های فوق الذکر به صورت کتبی به متقاضیان از سوی دبیرخانه کمیسیون ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت تحزب بنا دارد 20 اردیبهشت سال جاری همایشی را تحت عنوان تحزب و توسعه با مشارکت اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و فعالان مدنی و خانه احزاب ایران برگزار کند.

سرمست در ادامه در پاسخ به سوالی درباره یارانه احزاب گفت: اساسا همسویی با دولت و منتقد دولت بودن در این زمینه معیاری نیست و براساس پیش بینی هایی که صورت گرفته دو میلیارد اختصاص داده شده قرار شده که به خانه احزاب ایران اختصاص یابد و خانه احزاب با رعایت دستورالعمل هایی که مورد نظارت و تایید کمیسیون است Hنرا هزینه کند.

سرمست افزود: از نظر ما خانه احزاب، همسویی دولت و غیرهمسویی دولت موضوعیت ندارد و خانه احزاب دارای سه فراکسیون اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالگرا (مستقل) است. البته ممکن است احزابی که تا 14 خرداد نتوانستند خود را با قانون جدید تطبیق دهند در این مورد بحث هایی را مطرح کنند که این بحث ها پذیرفتنی نیست.

وی افزود: موضوع یادشده براساس دستورالعمل تصویب کمیسیون ماده 10 احزاب است و بوسیله خانه احزاب هزینه می شود.

وی در پایان گفت: همایش با رویکرد علمی و به منظور بهره گیری Hخرین یافته ها و نقطه نظرات و مشورت های اساتید دانشگاهی و فعالان حزبی برگزار می شود و گامی در راستای اموزش فرهنگ تحزب و نهادینه کردن بحث احزاب است.
برچسب ها: احزاب ، سرمست ، ماده 10
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: