کد خبر: ۱۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
بیمه دی ، در سال 96 بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و رشدی چهار برابری را تجربه کرده اما در قابل این جهش، درآمد شرکت رشد چندانی نداشته و به نوعی تلاش های بیمه دی ؛ هیاهویی برای هیچ بوده است .
بانكداري ايراني   ـبیمه دی ، در سال 96  بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و رشدی چهار برابری را تجربه کرده اما در قابل این جهش، درآمد شرکت رشد چندانی نداشته و به نوعی  تلاش های  بیمه دی ؛ هیاهویی برای هیچ بوده است .

به گزارش بانكداري ايراني   ، در سال 94 شرکت بیمه دی توانسته بود  سه هزار  میلیارد ریال حق بیمه تولید کند. این رقم در سال 95 با رشدی 100 درصدی به شش هزار  میلیارد ریال رسید . 
این روند روبه رشد شرکت بیمه دی در سال 96 به لطف قراردادهای بیمه درمان،  با جهش دنبال شد و حق بیمه تولیدی  چهار برابر رشد کرده و تا  رقم 23 هزار و 358 میلیارد ریال پیش رفت.
بر اساس گزارش های شرکت بیمه دی ، مهمترین بخش فعالیت بیمه دی دررشته بیمه درمان بوده که بالغ بر 88 درصد یعنی 20 هزار و 620  میلیارد ریال از فعالیت بیمه دی را به خود اختصاص داده بود. پس از آن  بیمه  شخص ثالث با رقم یک هزار و 302 میلیارد ریال معادل 6 درصد و بیمه مسئولیت با رقم 629 میلیارد ریال معادل 3 درصد قرارداشتند. بیمه عمر فروخته شده توسط این شرکت معادل  یک درصد و رقم 145 میلیارد ریال بوده است . 

خسارت پرداختی  سال 96  
خسارت پرداختی توسط شرکت  بیمه دی در سال 96 ، معادل  هفت هزار و 733 میلیارد ریال بوده  که بیشترین رقم آن به بیمه درمان با رقم چهار هزار و 780 میلیارد ریال  معادل 65 درصد و بیمه شخص ثالث با رقم یک هزار و 838 میلیارد ریال معادل 25 درصد بوده است . 

تلاش های کم ثمر 
شرکت بیمه دی در سال 96  تمرکز خود را بر بیمه درمان گذاشته است و در این  حوزه موفق تر از دیگر رشته موفق تر عمل کرده است هرچند دیگر شرکت ها نیزبه همین شکل  در این حوزه ورود کردند اما بیمه دی از آن شرکت ها موفق تر عمل کرده است  هرچند این موفقیت ،   درآمد چندانی تا کنون برای این شرکت در پی نداشته است . 

در گزارش 9 ماهه شرکت آمده است که شرکت 22 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده اما درآمد شرکت  از این محل تنها 8هزار میلیارد ریال بوده است . حال آنکه در سال 95 شرکت 4هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود ولی 3هزار و 300 میلیارد ریال درآمد داشت بنابراین تمرکز بر بیمه درمان عایدی چندانی برای شرکت نداشته است . از طرف دیگر ، تعداد خسارت حق بیمه تولیدی در سال 96 معادل 570 هزار فقره بوده اما تعداد خسارت پرداختی معادل  هشت میلیون و 85 هزار مورد بوده که فقط 8 میلیون و 31 هزار مورد از آن به بیمه درمان اختصاص داشته است. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: