کد خبر: ۱۳۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - 29 March 2018
استاندار مازندران با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی این استان بویژه در تعطیلات نوروزی ، گفت : حمل و نقل ترکیبی تنها راه برون رفت و حلال مشکل ترافیک سنگین مازندران است.
بانكداري ايراني  ـ استاندار مازندران با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی این استان بویژه در تعطیلات نوروزی ، گفت : حمل و نقل ترکیبی تنها راه برون رفت و حلال مشکل ترافیک سنگین مازندران است.

محمد اسلامی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از کمپ نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مهم ترین بستر مورد نیاز توسعه مازندران هم توسعه زیرساخت های حمل و نقل به صورت توامان اعم از حمل و نقل دریائی ، هوائی ، جاده ای و ریلی است اما متاسفانه تاکنون تنها به حمل و نقل جاده ای توجه شده است.

وی از برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکل حمل و نقل استان خبر داد و گفت : در برنامه کوتاه مدت ، احداث کمربندی برای چهار شهر غرب مازندران و همچنین اصلاح گذرها برای رفع موانع ترافیکی در دستور کار قرار دارد .
اسلامی تاکید کرد : راه حل میان مدت هم برطرف کردن اتصالات مربوط به گره های داخلی جاده ها بود که بخشی از آن در منطقه سوادکوه و هراز انجام شد و بخش دیگر آن نیز در جاده چالوس در دست انجام است .
وی اتصال راه آهن تهران به مازندران و همچنین احداث راه آهن در مسیر کناره (ساحلی) برای برقرار ارتباط ریلی با استان گیلان ، گسترش آزاد راهها در غرب و شرق استان و فعال تر شدن فرودگاهها را از برنامه های بلند مدت در این زمینه عنوان کرد.
مازندران در حال حاضر دارای سه فرودگاه در ساری ، نوشهر و رامسر است که تنها فرودگاه ساری بین المللی محسوب می شود و دو فرودگاه دیگر تنها در دو تا سه مسیر داخلی پرواز دارند.
هم اکنون راه آهن شمال که از گرمسار شروع و به گرگان ختم می شود بخشی از بار حمل و نقل مازندران را بر عهده دارد ولی مسیر آن به گونه ای است که تنها شهرهای مرکزی و شرقی استان را پوشش می دهد و دستکم نیمی از 22 شهرستان استان از این ظرفیت بی بهره هستند.
ایجاد راه آهن کناره علاوه بر این که می تواند مازندران را به استان گیلان متصل کند ، زمینه بهره گیری شهرستان های غربی و تعدادی از شهرستان های ساحلی مرکزی را هم از خطوط ریلی برخوردار می کند.
استاندار مازندران گفت که مطالعات احداث راه آهن حداقل 2 تا سه سال به طول می انجامد و کلنگ آن به سرعت به زمین زده نخواهد شد.
وی یادآور شد : اجرای این طرح ها با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شده و مذاکرات اولیه با سرمایه گذاران نیز صورت گرفته است که با جدیت پیگیر آن هستیم.
استاندار مازندران روز چهارشنبه در سفری به شهرهای غرب استان ، با خودرو این مسیر را طی و از نزدیک ترافیک سنگین حاکم بر جاده های درون شهری و بیرون شهری را مشاهده کرد.
اسلامی در ادامه سفرش به غرب مازندران با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) شهرستان رامسر در گفت و گو با مسئولان این قرارگاه در جریان مشکلات ، کمبود ها و چگونگی تصمیم گیری برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران قرار گرفت.
شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در کنار نوشهر ، چالوس ، کلاردشت و نور از شهرستان های غرب مازندران و مهم ترین کانون های گردشگری استان هستند.
بر اساس آمارهای رسمی دستکم نیمی از مسافران گردشگرانی که به مازندران سفر می کنند ، در این شهرستان ها اقامت می گزینند.
ستاد خدمات سفر مازندران اعلام کرد که در 10 در گذشته بیش از هشت میلیون نفر شب اقامت نوروزی در استان ثبت شد.
مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب گردشگر بود.
همزمان با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی ، جاده های مازندران بویژه سه محور هراز ، کندوان و سوادکوه که به پایتخت کشور منتهی می شوند از ظهر امروز زیر بار ترافیک سنگین قرار گرفته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: