کد خبر: ۱۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 01 March 2018
'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با 'مارکو پاویچ' وزیر کار کرواسی دیدار و گفت وگو کرد.
 بانكداري ايراني  ـ 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با 'مارکو پاویچ' وزیر کار کرواسی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه؛ در این دیدار طرفین با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور بر گسترش همکاری ها در حوزه های انرژی، سرمایه گذاری، صنایع و آموزش های فنی و حرفه ای و نیز همکاری های بانکی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان قبل از سفر به کرواسی، در صربستان دو روز توقف داشت و علاوه بر دیدار با «آنا برنابیچ» نخست وزیر جمهوری صربستان، «مایا گویکوویچ» رئیس مجلس صربستان با «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری و «ایویتسا داچیچ» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری این کشور دیدار و درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه تهران - بلگراد تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در صربستان در همایش مشترک تجاری دو کشور با حضور سه تن از وزرای دولت صربستان، رییس اتاق بازرگانی صربستان و بیش از 70 شرکت بزرگ صربی و ایرانی شرکت و سخنرانی کرد.

حضور و سخنرانی در نشستی اختصاصی با تجار و کارآفرینان ایرانی و بررسی بیم ها و امیدها و چشم انداز تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران در این کشور و حضور و گفت و گو با ایرانیان مقیم صربستان از برنامه های دکتر ظریف در مدت اقامت در بلگراد بود.
یک هیات بلند پایه سیاسی و همچنین یک هیات اقتصادی متشکل از تعدادی از بنگاه ها و کارآفرینان اقتصادی از بخش های خصوصی و دولتی، ظریف را در این سفر همراهی می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: