کد خبر: ۱۲۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 04 February 2018
بانكداري ايراني- در حال حاضر با ١٣٢ کارگزاری که ٤٧ کارگزاری در کشورهای آسیایی و ٧١ کارگزاری در کشورهای اروپایی و ١٢ کارگزاری در آفریقا و ٢ کارگزاری در آمریکای جنوبی هستند در ارتباط هستیم و اخیرا قرارداد فاینانس با کشور روسیه به امضا رسیده است.
بانكداري ايرانيمدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: در حال حاضر با ١٣٢ کارگزاری که ٤٧ کارگزاری در کشورهای آسیایی و ٧١ کارگزاری در کشورهای اروپایی و ١٢ کارگزاری در آفریقا و ٢ کارگزاری در آمریکای جنوبی هستند در ارتباط هستیم و اخیرا قرارداد فاینانس با کشور روسیه به امضا رسیده است.

صبح امروز علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صاردات ایران در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به مانده تسهیلات این بانک تا پایان دی ماه اظهار داشت: تا پایان دی ماه رقمی به ارزش ٢١ هزار و ٦٩١ میلیارد تومان مانده تسهیلات بانک بوده که ١٧ درصد آن ( ٣ هزار و ٦٨٦ میلیارد تومان) تسهیلات ریالی و ٤.٩ میلیارد دلار آن یعنی ٨٣ از این رقم تسهیلات ارزی بانک محسوب می‌شود.

مدیر عامل بانک توسعه صاردات خاطر نشان کرد: همچنین مانده تسهیلات بانک ٨ هزار و ١٠٠میلیارد تومان است که ١٢ هزار میلیارد تومان آن در بخش طرح ها و پروژه‌ها است.

صالح آبادی در ادامه افزود: میزان تسهیلات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل ٥٢ درصد رشد داشته و تعداد تسهیلات إعطائی بانک ٢ هزار و ٢٠٠ فقره بوده که ١٣.٤ درصد رشد داشته است.

وی گفت: سپرده های ریالی بانک توسعه صاردات ٢ هزار و ٩٠٤ میلیارد تومان برآورد می شود که نسبت به مدت مشابه ٧٦ درصد رشد داشته و مانده سپرده‌های ارزی نیز ٢.٢ میلیارد تومان است که ٥٨ درصد رشد داشته است.

صالح آبادی ادامه داد: مجموع ال سی از ابتدای سال، ٩٠٠ میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه ١٠ درصد رشد داشته و ال سی ریالی بانک نیز ٣ هزار و ٤٥ میلیاردریال بوده که نسبت به مدت مشابه ٤٥ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر با ١٣٢ کارگزاری که ٤٧ کارگزاری در کشورهای آسیایی و ٧١ کارگزاری در کشورهای اروپایی و ١٢ کارگزاری در آفریقا و ٢ کارگزاری در آمریکای جنوبی هستند در ارتباط هستیم و اخیرا قرارداد فاینانس با کشور روسیه به امضا رسیده است ضمن‌آنکه سی و هشت حساب فعال در بانک‌های کشورهای مختلف داریم و کشورهای که روابط اقتصادی داریم در اولویت هستند.

وی با اشاره به مبادلات فاینانس و خطوط اعتباری با کره جنوبی، چین به میزان ده میلیارد دلار و اتریش یک میلیارد یورو افزود: اخیرا با روسیه نیز قرارداد فاینانس بدون سقف به امضا رسیده و متناسب با پروژه های تعریف شده، فاینانس اختصاص می یابد و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه، مبلغ حواله‌جات ارزی با رشد قابل ملاحظه ۸۰ درصدی به ۵ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار رسیده است، گفت: تعداد حواله‌های ارزی ۶۹۳۹ فقره بوده که ۸۳ درصد رشد داشته است.

صالح‌آبادی مبلغ ضمانتنامه‌ ریالی بانک توسعه صادرات را ۲۴۱ میلیارد تومان با رشد ۲۴ درصدی عنوان کرد و افزود: ۳۲ میلیون دلار ضمانتنامه‌ ارزی صادر شده که ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص‌حمایت از طرح های دانش بنیان نیز گفت: امسال ٢٤٣ میلیارد ریال به این بخش تسهیلات دادیم و البته شعبه خاصی را برای این کار تعیین کرده‌ایم.

صالح آبادی یکی از الزامات نظام بانکی را فروش اموال و دارایی های مازاد بانکی دانست و خاطرنشان کرد: شرکتهای ابزاری بانکها فقط باید باقی بمانند و مابقی باید واگذار شوند. امروز ما در بورس حدود صد میلیون تومان سهام شرکتی را داریم که نماد آن بسته است، اما غیر از آن هر اموالی بوده، واگذار شده است.

 صالح آبادی تصریح کرد: همچنین ١٠٠ درصد صادرکنندگان ممتاز کشور مشتری بانک توسعه صادرات هستند و البته مشتریانی که صادرکننده بوده ولی چک برگشتی یا معوقه بانکی دارند، نمی توانند از ما خدمات بگیرند.

 وی افزود: برای روز ملی صادرات نیز بسته حمایتی داده شده و سطح اختیار مدیران شعب برای تخصیص تسهیلات بالا برده شده و وثایق سهلتر شده است.

صالح آبادی خاطر نشان کرد:رسالت بانک توسعه صادرات با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها است.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: