کد خبر: ۱۲۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 31 January 2018
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 97 به رشد شتاب علمی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و همچنین قضات محاکم بی توجهی شده است که امیدواریم در بررسی جزییات این اشکال رفع شود.
 بانكداري ايرانينماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 97 به رشد شتاب علمی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و همچنین قضات محاکم بی توجهی شده است که امیدواریم در بررسی جزییات این اشکال رفع شود.

به گزارش  ایرنا، قاسم میرزایی نیکو در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در مخالفت با کلیات بودجه سال97 گفت: بذل و بخشش از صندوق توسعه ملی و تغییر اساسی در ارقام و عدم کارشناسی این ارقام به موارد غیراولویت دار یکی از ایرادات ما به بودجه است.
وی ادامه داد: بودجه آبخیزداری، کشاورزی و ریزگردها و محیط زیست تغییر کرده و توجه به سمت بودجه صدا و سیما یا مسائل غیرضرور و غیر مرتبط با نان شب مردم پیش رفته است.
نماینده مردم دماوند در مجلس افزود: تجدیدنظر در بودجه صدا و سیما و موارد دفاعی باید هر سریعتر انجام شود چرا که بین نان شب مردم و مسائل نظامی باید موارد مهمتر مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی نیکو ادامه داد: بی‌توجهی به شتاب رشد علمی و وضعیت اعضای هیات علمی و قضات محاکم از ایرادات این بودجه است.
نماینده مردم دماوند در مجلس گفت: چند روز گذشته ریاست قوه قضائیه اعلام کرد به زودی اسامی قضات بد را مطرح می‌کنیم اما ای کاش اسامی قضات کارآمد و خوب که حدود 99 درصد را شامل می‌شود هم اعلام می‌شد. 
وی تصریح کرد: متأسفانه بی‌توجهی به حقوق و مزایای قضات به ویژه حقوق و مزایای دوران بازنشستگی قضات و اعضای هیات علمی از مسائلی است که عمدتا کمیسیون تلفیق از آن غفلت کرده است.
میرزایی نیکو ادامه داد: در تمام دنیا اساتید صاحب نظر در دوران بازنشستگی ارتقاء پیدا می‌کنند، اعضای هیات علمی در کشور انگلیس از 5 هزار پوند حقوق و در کشور عراق از 5 هزار دلار حقوق برخوردار است و هیات علمی و قضات در کشور ما از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
وی گفت: اکثر شرکت‌کنندگان در جریانات اخیر جوانانی بودند که به دلیل بیکاری و سرخوردگی عملا به آنها توجهی نشده است. متاسفانه در جریان بررسی لایحه بودجه سال 97 نیز توجه جدی به این مساله نشد.
کلیات بودجه سال 97 کل کشور، یکشنبه این هفته در مجلس مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفته بود، کلیات بودجه97 با 120 رای مخالف ، 83 رای موافق و 9 نماینده رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در مجلس رد شد.
نمایندگان در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته بودجه 97 را بار دیگر در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی و نهایی کردند.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس تغییراتی را در گزارش قبلی خود در مورد بودجه 97 اعمال کردند که این تغییرات را می‌توان در چند بخش دسته‌بندی کرد؛ یارانه نقدی، کاهش انتشار اوراق، تغییر اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی، حذف ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و تسویه حساب با تامین اجتماعی عنوان کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ 19 آذر ماه 96 به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. 
برچسب ها: مجلس ، بودجه 97
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: