کد خبر: ۱۲۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
چ رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط دو کشور ایران و چین گفت: چین و ایران، زمینه های همکاری زیادی با همدیگر دارند.
 بانكداري ايراني-رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط دو کشور ایران و چین گفت: چین و ایران، زمینه های همکاری زیادی با همدیگر دارند.

محمد سعیدی کیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پکن با اشاره به سفر چهار روزه خود به چین افزود: ارتباطات، صنایع نفت، گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل و پیمانکاری از جمله زمینه های همکاری ایران و چین در این سفر هستند.
او گفت: در این سفر به دنبال مطالعه فرصت های سرمایه گذاری چین در ایران بودیم و سرمایه گذاران چینی را به سرمایه گذاری در ایران تشویق کردیم.
وی با بیان اینکه مذاکره با شرکت های چینی در مورد توریسم از دیگر اهداف این سفر بود گفت: بنیاد مستضعفان در زمینه توریسم امکاناتی دارد و با شرکت های چینی در این زمینه نیز تبادل نظر می شود تا گردشگران چینی به ایران و گردشگران ایرانی به چین جذب شوند.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: در زمینه های دیگر از جمله لبنیات و بخش های دیگر مذاکراتی کردیم تا سرمایه گذاری های مشترک در ایران برای صادرات لبنیات فراهم شود.
سعیدی کیا به جلسه خود با تجار و بازرگانان ایرانی مقیم پکن و مذاکره با آنان اشاره کرد و گفت: در این جلسه از تجربیات آنان استفاده شد و استفاده از تجار ایرانی مقیم چین و تجارب آنان نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه به امضای تفاهم نامه بنیاد مستضعفان و شرکت 'سی آر ای سی' چین به منظور تامین منابع مالی و مدیریت اجرای منطقه سه آزاد راه تهران شمال در این سفر خبر داد.
او گفت: بر اساس این توافق نامه، مقرر گردید ظرف 5 ماه جزئیات مربوطه بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در صورت توافق، طرفین آماده امضای قرارداد نهایی شوند.
'محمد سعیدی کیا' رییس بنیاد مستضعفان به منظور بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری چینی ها در ایران به این کشور سفر کرده است او در این سفر علاوه بر پکن به منظور استفاده از تجربیات چینی ها و تبادل تجربیات در امر سرمایه گذاری مشترک با ایران به شهرهای شانگهای، گوانجو و شنزن نیز سفر کرد.
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با دارا بودن 160 شرکت فعال در قالب 11 هولدینگ، تقریبا یک درصد اقتصاد کشور را در دست دارد و فروش سال 95 بنیاد حدود 26 هزار میلیادر تومان بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: