کد خبر: ۱۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 17 January 2018
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور مجلس گفت: براساس تصمیم این کمیسیون افزایش هرگونه تعرفه، عوارض و بهای خدمات دستگاه ‌های اجرایی در سال آینده ممنوع است.
 بانكداري ايراني - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور مجلس گفت: براساس تصمیم این کمیسیون افزایش هرگونه تعرفه، عوارض و بهای خدمات دستگاه ‌های اجرایی در سال آینده ممنوع است.

به گزارش  ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور افزود: با تصویب اعضای این کمیسیون دستگاه ‌های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و شوراهای اسلامی شهر و روستا مکلف شدند به گونه ‌ای اقدام و نظارت کنند که در سال 1397 تعرفه، عوارض و بهای خدمات از جمله تعرفه و ارزش نسبی خدمات بهداشتی و درمانی و دریافتی پزشکان نظام پزشکی، مهندسان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، وکلا، کارشناسان دادگستری، نظام دامپزشکی و امثال آن، غیر از موارد مصرح در این قانون افزایش نیابد.
وی تاکید کرد: افزایش هر گونه تعرفه، عوارض و بهای خدمات توسط دستگاه ‌ها و نهادهای مذکور به هر نحو ممنوع است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: تعرفه خدماتی که توسط بخش خصوصی به استناد موارد فوق‌ الذکر ارایه می ‌شود، مشمول این بند نبوده و تعرفه آنها معادل نرخ تورم اعلامی سال 1396 بانک مرکزی افزایش پیدا می کند.
یوسف نژاد افزود: تعرفه و خدماتی که توسط بخش خصوصی به استثنا موارد فوق ارایه می شود مشمول این ممنوعیت نیست و تعرفه آنها مطابق تورم اعلامی سال 1396 قابل افزایش است. 

** جدول 17 ردیف های هزینه ای لایحه بودجه حذف شد
وی همچنین گفت: طبق برنامه کمیسیون تلفیق ، امروز بررسی جداول و ردیف های لایحه بودجه 97 به اتمام می رسد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان 10 روز فرصت ارایه پیشنهادهای بودجه ای خود را دارند و بعد از 10 روز لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار می گیرد. 
یوسف نژاد افزود: مجلس شورای اسلامی در هفته دوم بهمن ماه بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 را آغاز می کند. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس همچنین به مصوبات جلسات روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اشاره کرد و یادآور شد: جدول 17 ردیف های هزینه ای موسسات آموزشی و فرهنگی حذف شد، اعتبار این بخش 200 میلیارد تومان بود که 80 درصد این اعتبار به ایثارگران برای تسهیلات و 20 درصد دیگر در اختیار تسهیلات معلولان قرار گرفت. 
یوسف نژاد ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد برای حمایت از کشاورزان در غالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد سود ، تسهیلات بانکی ، و کمک های بلاعوض ، پرداخت یارانه ها و سایر مشوق ها را از محل طرح های کمک های فنی ‌اعتباری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دهد. 
وی یادآور شد: این کمیسیون در مصوبه ای دیگر دولت را مکلف کرد بخشی از داروهای بیماران ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار داده و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس و بال ‌پروانه ای و اوتیسم را همانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت کند. 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1397 کل کشور مجلس افزود: پرداخت های سازمان های بیمه گر درمانی پایه باید برای خدمات سرپایی تخصصی حداکثر طی مدت سه ماه پس از تحویل اسناد در شهرهای زیر 100هزار نفر اجرایی شود و ارایه کنندگان خدمات در سطوح مختلف مناطق فوق در اولویت قرار گیرند. 
یوسف نژاد ادامه داد: به منظور تشویق مشتریان بانک و تسویه مطالبات بانک ها و موسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی خود را تا پایان شهریورماه 97 تسویه کنند ،بانک ها مکلف هستند جرایم مربوطه را ببخشند. 
وی همچنین گفت: تمامی احکام صادره ورشکستگی علیه بانک های رسمی کشور که صادر شده یا استناد می شود در هر مرحله ای متوقف و برای رسیدگی هیاتی متشکل از عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، نماینده بانک مرکزی،نماینده دادستان کل کشور و نماینده دیوان عالی کشور تشکیل و تصمیم گرفته می شود، حکم آن ها لازم الاجراست. 
یوسف نژاد افزود: همچنین براساس تصمیم این کمیسیون بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند به تعداد چهار هزار و 500 فقره وام مسکن از محل سهمیه سال 1397 را برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات خود را استفاده کرده اند، مجددا تخصیص دهد. 
وی ادامه داد: کلیه دستگاه های مشمول ماده 29 برنامه ششم توسعه و ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند از سپرده گذاری کوتاه و بلندمدت خود نزد بانک سود دریافت کنند و حساب های آن ها که تحت هر عنوانی قبل از تصویب این قانون افتتاح شوند، سود آنها به حساب های اختصاصی آن ها نزد دستگاه ، واریز و به صورت 100 درصد تخصیص یافته بر اساس قانون محاسبات عمومی هزینه شود، دیوان محاسبات مجاز به رسیدگی این حساب ها است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: