کد خبر: ۱۲۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
طی 4 سال گذشته صدها هزار نفر به جمعیت فقیر بریتانیا اضافه شده و کودکان زیادی طی سال‌های آتی به این جمعیت اضافه خواهند شد.
بانكداري ايراني - طی 4 سال گذشته صدها هزار نفر به جمعیت فقیر بریتانیا اضافه شده و کودکان زیادی طی سال‌های آتی به این جمعیت اضافه خواهند شد.

به گزارش فارس، صدها هزار نفر از کودکان و سالمندان بریتانیایی طی 4 سال گذشته به جمعیت فقیر این کشور اضافه شده‌اند و اکنون یک پنجم جمعیت بریتانیا در فقر به سر می برند.

به نوشته روزنامه گاردین، بنیاد جوزف رونتری در تحقیقات تازه خود دریافت طی 4 سال گذشته جمعیت کودکان و بازنشستگان فقیر در بریتانیا به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته و این در 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این بنیاد از دولت خواست خانه‌هایی بسازد تا در اختیار خانواده‌های فقیر بگذارد و مزایای شغلی را افزایش داده و آموزش‌های بیشتری به بزرگسالان برای یادگیری مهارت‌ها و پیدا کردن شغل بدهد.

آخرین تحقیقات این بنیاد نشان می‌دهد یک سوم کودکان بریتانیایی در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که منابع حداقلی برای برآوردن نیازهایشان را ندارند.

طی یک سال گذشته میزان فقر در میان بازنشستگان بریتانیایی 16 درصد و در میان کودکان 30 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر 4 میلیون کودک، 2 میلیون بازنشسته و 8 میلیون بزرگسال در این کشور در فقر به سر می‌برند.

برآوردها نشان می‌دهد تعداد کودکان فقیر در بریتانیا، باز هم افزایش خواهد یافت. مطالعات سال مالی بریتانیا نشان می‌دهد تا 5 سال آینده تعداد کودکان فقیر 5.2 میلیون نفر می‌شود. 

برخی خانواده‌ها با وجود داشتن شغل همچنان در فقر هستند و هیچ پیشرفتی نمی‌کنند و یک هشتم شاغلین بریتانیایی درآمد مکفی ندارند و این‌ها همه در زمانی اتفاق افتاده است که دولت محافظه‌کار، ریاضت‌های اقتصادی زیادی اعمال کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: