کد خبر: ۱۱۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 09 November 2017
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برآورد و اعلام بانک مرکزی، روستاییان کشور بابت اصل و سود تسهیلات ویژه مسکن روستایی، 42 هزار میلیارد ریال به بانک ها بدهکارند.
 بانكداري ايراني - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برآورد و اعلام بانک مرکزی، روستاییان کشور بابت اصل و سود تسهیلات ویژه مسکن روستایی، 42 هزار میلیارد ریال به بانک ها بدهکارند.

عزیزالله مهدیان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از گلستان شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاخیر در پرداخت این اقساط معوق، سبب می شود تا رغبت بانک ها به پرداخت تسهیلات به روستاییان کم شود. 

وی افزود: بانک ها به علت کمبود منابع تا حدی با مشکل روبه رو شده اند و از طرفی تاخیر در بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به روستاییان، روند پرداخت این تسهیلات را تحت شعاع قرار می دهد. 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاییان در بازپرداخت این تسهیلات با مشکل روبه رو هستند و یا کاهلی می کنند البته در برخی استان ها میزان بدهی به بانک ها صفر است.

* مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سال 
مهدیان اظهار کرد: در سطح کشور سالی 200 هزار واحد مسکونی روستایی باید با استفاده از تسهیلات ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شود.
وی با اشاره به اینکه مقاوم بودن واحدهای مسکونی به معنای داشتن سازه و اسکلت در مسکن است افزود: تسهیلات به صورت زنجیره ای پرداخت می شود و در این باره مشکلی وجود ندارد. 

مهدیان اظهار کرد: امسال قرار است 120 هزار فقره وام 180 میلیون ریالی و 80 هزار فقره وام 200 میلیون ریالی برای نوسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها پرداخت شود. 

وی گفت: این میزان تسهیلات از برنامه های سال 95 است که پیگیری می شود و واحد روستایی در مناطق دوردست و یا واحدهایی که تخریب و درجا سازی شوند از اعتبارات تسهیلاتی 200 میلیون ریالی و مابقی از اعتبار تسهیلاتی 180 میلیون ریالی بهره مند می شوند. 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون 53 هزار و 267 فقره پرونده منجر به عقد قرار داد با بانک ها شده و 22 هزار واحد هم تکمیل شده است. 

* سه هزار روستای کشور باید ایمن سازی شود
مهدیان در بخش دیگر سخنان خود درباره روستاهای در معرض تهدید در سطح کشور گفت: یکی از چالش های ساخت وساز در روستاها وقوع برخی حوادث است و برخی روستاها در معرض تهدیدهای طبیعی قرار دارند. 

وی افزود: جاری شدن سیلاب، رانش زمین، سنگ افتان و ریزش کوه از جمله خطرهایی است که برخی از روستاها با آن روبه رو هستند.
وی گفت: روستاهای در معرض تهدید باید شناسایی شوند و در برابر این خطرات ایمن سازی شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سطح کشور بافت سه هزار روستا طی برنامه ششم توسعه، باید ایمن سازی شود.
وی در باره پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت گفت: به طور میانگین هشت درصد از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است.

* اعتبار بازسازی تامین شده است 
مهدیان درباره وضعیت بازسازی خسارت های زمین لرزه 23 اردیبهشت ماه امسال در مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد گفت: شاهد تعامل میان مردم و مسئولان هستیم و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اقدامات خوبی برای بازسازی ها پیگیری کرده اند و تسهیلات ابلاغ شده و آماده پرداخت است. 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار خوب و قابل توجهی برای پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی پیش بینی شده و میزان این اعتبار بیش از نیاز برای بازسازی خسارت ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: