کد خبر: ۱۱۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ سازی راهبردها برای مبارزه با خطر تروریسم و افراطی گری را مهم ترین محور گفتگوهای نظامی ایران و پاکستان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما سردار سرتیپ پاسدار غدیر نظامی پور در کنفرانس خبری با اشاره به شکست تروریسم ها در عراق به عنوان دستاوردی بسیار مهم گفت: در گفتگوهای ایران و پاکستان بر ضرورت هماهنگ سازی راهبردها برای مبارزه با خطر تروریسم و افراطی گری تأکید شد.

وی افزود:​ دو کشور می توانند با بکارگیری ظرفیت ها و تجارب خود مانع حوادث مشابهی که شاهد آن در عراق و سوریه هستیم؛ باشند.

سردار نظامی پور گفت: جریانات تروریستی، تکفیری و تجزیه طلب در منطقه، دست ساخته آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و این کشورها نمی توانند ادعا کنند که پرچم مبارزه با تروریسم را به دست گرفته اند.

وی افزود: روابط دوجانبه نظامی، بررسی شرایط سیاسی و امنیتی منطقه و جهان اسلام و همچنین تأمین و توسعه امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام در دستور کار دو کشور قرار گرفت.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح گفت: افزایش همکاری های آموزشی میان نیروهای مسلح دو کشور، همکاری های علمی و پژوهشی و بازدیدهای متقابل فرمانده هان دو کشور از دیگر مفاد توافقات ایران و پاکستان است.

سردار نظامی پور افزود: بازدید از شناورهای نیروی دریایی و تبادل تجربیات و همچنین بکارگیری نیروهای مردمی از دیگر توافقات دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه سرویس های اطلاعاتی برخی گروهک های تروریستی بعضاً اقدام به ترور و توطئه می کنند، گفت:​ برای تحکیم امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان نیز تلاش های بیشتری انجام خواهد شد.

سردار نظامی پور افزود:​ فرآیند افزایش نیروهای دفاعی و امنیتی در مرزها باید توسعه یابد تا هیچ گاه شاهد اقدامات و توطئه های برخی گروهک ها در مرزهای مشترک دو کشور نباشیم.

وی گفت: اراده سیاسی و دفاعی رهبران هر دو کشور بر این است که روابط بسیار خوب ایران و پاکستان ادامه پیدا کند و در سطوح دفاعی و امنیتی نیز تعمیم یابد تا وضع بهتری را در آینده شاهد باشیم .

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با همکاری های نظامی دوجانبه می توانیم بر خطر حضور و توسعه داعش در افغانستان و تسری آن به مرزهای مشترک ایران و پاکستان غلبه کنیم تا در شرایط غیرقابل جبرانی قرار نگیریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: