کد خبر: ۱۱۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه ادعاهای خصمانه سعودی ها علیه کشورمان برای منحرف کردن افکار عمومی از شکست در یمن است، گفت: عربستان نباید تسلیم سیاست هایی شود که صرفا هدفش ایجاد تنش بین این کشور و ایران است زیرا این امر خواسته دشمنان است.
علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تکرار ادعاهای خصمانه عادل الجبیر علیه کشورمان مبنی بر اینکه عربستان این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به اقدامات خصمانه ایران در منطقه واکنش نشان دهد، گفت: این اظهارنظر چندی پیش هم از سوی ائتلاف عربی مطرح شد و صرفا مورد حمایت دولت آمریکا و همپیمانانش در منطقه قرار گرفت.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعودی ها وضعیت خوبی در منطقه ندارند و دیپلماسی ناپایدارشان سبب شده بدون آینده نگری صرفا دنباله‌رو ایالات متحده شوند، اظهار کرد: عربستان با نقض قوانین بین المللی به کشور یمن تجاوز کرد و مردم را به خاک و خون کشید اما اکنون که اهدافش محقق نشده اقدام به اتهام زدن به کشورهای مختلف مانند ایران می کند تا افکار عمومی دنیا را منحرف کند.

وی با اشاره به اینکه این ادعاها در حالی از سوی سعودی ها و چند کشور منطقه مطرح می شود که حوثی‌های یمن اعلام کردند موشک اصابت کرده به فرودگاه ریاض از سوی این گروه پرتاب شده، ادامه داد: مقامات سعودی باید دست از بهانه جویی و اتخاذ رویکرد خصمانه علیه کشورمان بردارند زیرا چنین رویکردی هیچگاه به نفعشان نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در امور کشورهای همسایه دخالت نکرده و با اتخاذ دیپلماسی فعال سبب ایجاد ثبات در منطقه و از بین رفتن گروه تروریستی داعش شده است، تصریح کرد: عربستان نباید تسلیم سیاست هایی شود که صرفا هدفش ایجاد تنش بین این کشور و ایران است زیرا این امر خواسته دشمنان است؛ به عبارتی کشورهای منطقه نباید درگیر سیاست تنش‌زا آمریکا و صهیونیست ها برای تجزیه خاورمیانه شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم سعودی ها با درک بیشتری از وضعیت کنونی منطقه و اتفاقات رخداده در دنیا نسبت به بیان اظهارنظرها و رویکردهایشان اقدام کنند تا در آینده دچار چالش نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: