کد خبر: ۱۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
به گفته ی آژانس حمل و نقل هوایی فدراسیون روسیه٬ دولت این کشور و ایتالیا در خصوص فروش و تحویل هواپیمای مسافربری سوپرجت ۱۰۰سوخو مدل SSJ100 به مشتریان اروپایی به تفاهم رسیده اند.
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today٬ آژانس حمل و نقل هوایی  فدراسیون روسیه در بیانیه ی اعلام داشته است که ٰٔ'' این سند، شناسایی سیستم صدور گواهی تولید تجهیزات حمل و نقل هوایی را به طور رسمی از جانب طرف ایتالیایی قرارداد فراهم آورده و امکان تحویل بدون محدودیت هواپیماهای سوپر جت ۱۰۰ SSJ100 را به مشتریان ایتالیایی ایجاد می کند''. 

در سال ۲۰۱۳ میلادی، مقام های مربوط به حمل و نقل هوایی ایتالیا و کمیته ی بین کشوری حمل و نقل هوایی فدراسیون روسیه در خصوص همکاری ها به تفاهم رسیده بودند. به گفته ی الکساندر نارادکو، رییس آژانس حمل و نقل هوایی  روسیه، صادرات هواپیماهای SSJ100 به ایتالیا حتی برای یک روز هم از سال ۲۰۱۵ متوقف نشده است و ''از حالا، روابطمان رسمی تر خواهد بود''. وی افزوده است  ''قراردادی که (اخیرا) امضا شده همکاری های دو جانبه را تقویت می کند، قراردادی که به طور کامل منافع صنعت حمل و نقل هوایی روسیه را تامین کرده و کلیدی است برای توسعه ی موفقیت آمیز صادرات هواپیماهای داخلی به کشورهای خارجی''. 
به اذعان هواپیمایی سوخو، در حال حاضر بیش از ۶۰ مدل از هواپیماهای SSJ-100 در سرتاسر دنیا در حال فعالیت هستند. لازم به ذکر است که بزرگترین مشتریان این شرکت هواپیمایی، شرکت ایروفلوت روسیه با داشتن ۲۶ عدد از جت های سوخو و شرکت هواپیمایی مکزیک با ۱۹ هواپیمای سوپرجت هستند. 

سال گذشته، اولین هواپیمای SSJ100 سوخو برای نخستین بار به هواپیمایی سیتی جت ایرلند تحویل داده شد. ذیل این قرارداد که ۱ میلیارد دلار ارزش داشت، سیتی جت متعهد به اجاره به شرط تملیک ۱۵ هواپیمای SSJ100 شد. البته، شرطی هم در این قرارداد موجود بود که سیتی جت بتواند ۱۶ هواپیمای دیگر را پس انجام تعهدات مربوطه اجاره به شرط تملیک کند. همچنین، این هواپیماهای روسی قرار است که در برخی از مسیرهای هوایی شرکت ایرفرانس به پرواز در بیایند. 

افزون بر این، شرکت اجیپت ایر مصر در نظر دارد تا ده ها سوپرجت روسی سفارش دهد. همچنین، هواپیمایی گرینلند اکسپرس دانمارک اعلام کرده که برای خرید پنج فروند هواپیمای SSJ-100 با طرف روسی در حال مذاکره است. باید خاطر نشان ساخت که مسکو و تهران در حال مذاکره برای تولید داخلی هواپیماهای SSJ-100 هستند و امکان دارد که حدود ۱۰۰ فروند از این هواپیماها برای مسیرهای منطقه اي مورد استفاده قرار گيرد. این هواپیماها جایگزین ناوگان هوایی قدیمی ایران خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: