کد خبر: ۱۱۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 04 November 2017
معاون سرمایه گذاری و توسعه پتروفرهنگ با تشریح اهداف ورود به بازار سرمایه، از عرضه ۱۰ درصدی سهام پتروشیمی مروارید در بورس و ۵ درصدی پترو فرهنگ در فرابورس خبر داد.
معاون سرمایه گذاری و توسعه پتروفرهنگ با تشریح اهداف ورود به بازار سرمایه، از عرضه ۱۰ درصدی سهام پتروشیمی مروارید در بورس و ۵ درصدی پترو فرهنگ در فرابورس خبر داد.

 احمد عظیمی در نشستی خبری که در نمایشگاه اینوکس کیش برگزار شد، گفت: پتروفرهنگ با مالکیت 47 درصد سهام پتروشیمی مروارید، 20 درصد پتروشیمی خراسان و درصد کمی از پتروشیمی مارون بعنوان هلدینگ بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه نفت،گاز و پتروشیمی(درحال حاضرفقط حوزه پتروشیمی) فعالیت می کند.

وی با اشاره به 2 ویژگی تامین نقدینگی و ضمانت های بانکی با ورود به بورس گفت: در طول چند سال گذشته که در تدارکات برنامه وسیعی برای توسعه پروژه های پتروفرهنگ بودیم به این نتیجه رسیدیم که وارد بورس شویم.

این مقام مسئول با اعلام به ضمانت گذاشتن اکثر سهام صندوق در زمان باز کردن ال سی برای شرکت کیمیای پارس خاورمیانه ادامه داد: تمام سهام شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان جهت هراقدامی درگیر است اما با ورود به بورس به راحتی می توان به 2 ویژگی فوق دست پیدا کرده و با دریافت ضمانت نامه شرکتی، موافقت سرمایه گذاران خارجی را به دست آورد.

میزان عرضه اولیه در بورس و فرابورس و سودآوری

عظیمی از ورود پتروشیمی مروارید به بورس و پتروفرهنگ به فرابورس ظرف چند ماه اینده خبر داد و گفت: با براورد درست دارایی ها، شایعاتی که درباره صندوق طی سال های گذشته شکل گرفته نیز شفاف سازی و از بین می رود.

وی با بیان عرضه 10 درصدی سهام پتروشیمی مروارید و 5 درصدی پتروفرهنگ، شفافیت را یکی از اهداف اصلی حضور در بورس عنوان کرد و گفت: میزان سودآوری سال گذشته پتروشیمی مروارید حدودا 450 میلیارد تومان بوده که امیدواریم سال جاری به سود بیشتری دست یابد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه پتروفرهنگ درباره برجام و تاثیر ان روی سود آوری شرکت اظهار داشت: طرح پتروشیمی مروارید قبل از برجام به پایان رسیده و فاز دوم آن بهره برداری شد اما بر روی طرح های جدید و نیمه تمام با توجه به لزوم ارتباط با بانک و بیمه های خارجی جهت دریافت فاینانس تأثیر به سزایی دارد.

عظیمی با اظهار امیدواری جهت عقد قرارداد و ورود به عملیات اجرایی پس از رفع مشکلات،درخصوص طرح توسعه و افزایش سرمایه گفت: اقدامات انجام شده برای پیشبرد زیرمجموعه ها حاکی از افزایش سرمایه است که در نتیجه آن افزایش ارزش سهم برای سهامداران ایجاد می شود. کیمیای پارس خاورمیانه در ارزش گذاری گذشته 500 میلیارد تومان براورد شد اما درحال حاضر حدود 1400 میلیارد تومان ارزش گذاری شده که نشان از افزایش سرمایه 180 درصدی دارد، این سرمایه در بورس تبدیل به سهام شده وارزش دقیق دارایی مشخص می شود.

وی با اشاره به تولید کود و اتیلن در این هلدینگ افزود: جهت جلوگیری از افت سود شرکت و کاهش ریسک قصد تنوع سازی پرتفوی با ورود محصولات پروپیلن در دستور کار قرار دارد.

تاثیر نوسانات دلار در سودآوری شرکت

این مقام مسئول در خصوص تاثیرات نوسانات دلار در سودآوری شرکت گفت: بازار هدف پتروشیمی ایران صادرات است و گران شدن دلارمی توند به نفع ما باشد درصورتی که به ضرر توسعه صنایع پائین دستی است، در نتیجه برای شکوفایی اقتصاد باید پتروشیمی و وزارت صنایع در توسعه صنایع پائین دستی تلاش چند برابرانجام دهند.

مقاصد صادراتی

عظیمی چین را مقصد صادراتی اول این هلدینگ پتروشیمی عنوان کرد که هند، کره و اروپا نیز در رده های بعدی قرار دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: