کد خبر: ۱۱۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 03 November 2017
وزیر بهداشت در افتتاحیه اجلاس معاونین اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این که تقریبا ۸۰ درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و میزان توده استخوانی در ایران نسبت به سایر کشورها نیز کمتر است، تاکید کرد مردم باید نسبت به سلامت ‌خود حساس باشند.
بانكداري ايراني - وزیر بهداشت در افتتاحیه اجلاس معاونین اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این که تقریبا ۸۰ درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و میزان توده استخوانی در ایران نسبت به سایر کشورها نیز کمتر است، تاکید کرد مردم باید نسبت به سلامت ‌خود حساس باشند.


به گزارش  میزان، پس از تولید روغن سرخ کردنی بدون پالم، روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین  D۳ در فروشگاه‌های زنجیره ای کشور توزیع شد.
 
ویتامینD برای جذب کلسیم و همچنین رشد و استحکام استخوان‌ها به بدن کمک می‌کند. کمبود ویتامینD باعث مشکلاتی نظیر نرمی استخوان و ابتلا به دیابت در کودکان و افزایش خطرات بیماری های قلبی و ابتلا به افسردگی در بزرگسالان می‌شود.
 
کمبود این ویتامین می‌تواند یک اخطار جدی برای ابتلا به سرطان پستان، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات باشد.
 
راههای دریافت ویتامین Dقرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامینD هستند، مانند: ماهی سالمون، میگو، زرده تخم مرغ و برخی از انواع قارچ‌ها است که کمتر در جیره غذایی روزانه ایرانیان قرار دارد.
 
نتایج مطالعات پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده  تقریبا تمام افراد جامعه ما در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار دارند و حدود نیمی از افراد جامعه، به ویژه زنان کشور نیز به کمبود شدید ویتامین D مبتلا هستند.
 
انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور نیز تائید می‌کند بیش از ۸۰ درصد مردم دچار کمبود ویتامین D هستند.
 
گفتنی است وزیر بهداشت در افتتاحیه اجلاس معاونین اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این که تقریبا ۸۰ درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و میزان توده استخوانی در ایران نسبت به سایر کشورها نیز کمتر است، تاکید کرد مردم باید نسبت به سلامت ‌خود حساس باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: