کد خبر: ۱۱۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 24 October 2017
بانكداري ايراني -با توجه به اینکه شرکت های بیمه در خصوص پرداخت خسارت قوانین سخت گیرانه خود را دارند این وسط متضرر اصلی شخص تولید کننده است که در واقع هیچ حقی ندارد و براساس حادثه صورت گرفته زندگی وی از بین خواهد رفت .
بانكداري ايراني -معمولا تولید کنندگان در همه جای دنیا با  دریافت تسهیلات از بانکها ، تجهیزات نو و مفیدی تهیه کنند .  بانک نیز در مقابل از تولید کنندگان ،  بیمه نامه تجهیزات  مورد ارائه را مطالبه می کنند که بعضا خود بانکها بطور مستقیم از شرکت های بیمه گری ، میزان بیمه تجهیزات را استعلام کرده و مراتب بین بانک و شرکت بیمه انجام می شود و تولید کننده هیچ دخالتی در این زمینه ندارد و در آینده نیز هیچ حقی بابت حوادث احتمالی ندارد .  

به گزارشبانكداري ايراني  ، بعد از ارائه اسناد مربوط به خرید تجهیزات از سوی تولید کننده ، با درخواست بانکها، کالا  از سوی شرکت های بیمه گری ارزش گذاری شده و بیمه نامه به نام بانک به عنوان ذی نفع صادر می شود و در صورت حادثه  مبلغ بیمه نامه به بانک پرداخت می شود و تولید کننده هیچ حقی بابت دریافت خسارت از تجهیزات حادثه دیده  ندارد و صاحب کالا تنها وام را در اختیار دارد که با آن نه تنها نمی تواند تجهیزات جدیدی بخرد زیرا  ارزش گذاری شرکت بیمه بعضا کمتر از ارزش واقعی است بلکه باید بدون داشتن درآمدی از محل آن تجهیزات حادثه دیده اقساط را پرداخت کند . این مساله سبب خسران چند برابر تولید کننده شده و وی هیچ حقی به گردن ندارد. 

این بیمه نامه که در بین شرکت های بیمه گری و بانکها به بیمه مرهونه معروف است  و برای دریافت هر تسهیلاتی از طرف تولید کنندگان و صاحبان کسب و کارهای تولیدی  داشتن  بیمه آتش سوزی مرهونات بانکی اجباری است . 

حال طبق قانون غیر منصفانه « طبق اصل نفع بیمه ای و بر اساس مالکیت ، راهن ( یعنی بانک در این جا )  نفع بیمه ای داشته و می تواند بیمه نامه خریداری کند و بانکها جهت تضمین وجه پرداختی به افراد و مراکز در ابتدای امر در خواست خرید بیمه نامه می دهد » در واقع بانک ها فاکتور صادر شده برای تجهیزات را به یکی از شرکت های بیمه کر ارجاع می کند  تا ضمن ارزیابی ریسک و حق بیمه مورد نیاز( که بعضا بین 80 تا 90 درصد  تجهیزات است ) ، آن بخش از از سرمایه ای را که  بانک تسهیلات می دهد را تسهیلات می دهد به این بخش از سرمایه مرهونه گفته می شود البته قانون گذار به تولید کنده اجازه می دهد که برای  اندک ارزش باقی مانده بیمه گزاری کند اما در صورت بروز حادثه تمام ارزش مرهونه به بانک می رسد و با اندک ارزش باقیمانده تولید کنده می تواند خسارت دریافت کند .

حال با توجه به اینکه شرکت های بیمه در خصوص پرداخت خسارت قوانین سخت گیرانه خود را دارند این وسط متضرر اصلی شخص تولید کننده است که در واقع هیچ حقی ندارد و براساس حادثه صورت گرفته زندگی وی از بین خواهد رفت  . 

در نهایت باید تاکید کرد  که  تولید کننده از دریافت تسهیلات علاوه بر دادن سود  تسهیلات در صورت بروز حادثه از دریافت خسارت نیز منع شده است  و با یک حادثه  آتش سوزی واقعا هست و نیست وی نابود شده و تنها یک بده کار بانکی باقی می ماند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: