کد خبر: ۱۱۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 08 October 2017
رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام از اقدام این مجمع برای تشکیل کارگروه ویژه گردشگری در راستای سیاست گذاری های کلان با هدف تمدن سازی و تعالی اقتصاد حلال خبر داد.
  بانكداري ايراني -رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام از اقدام این مجمع برای تشکیل کارگروه ویژه گردشگری در راستای سیاست گذاری های کلان با هدف تمدن سازی و تعالی اقتصاد حلال خبر داد.

به گزارش  ایرنا، محمد ابراهیم مداحی روز یکشنبه در همایش بین المللی اقتصاد حلال و گردشگری حلال در سالن همایش های رازی اظهار کرد: گردشگری حلال در حوزه فردی فعالیتی است که ما را به تعالی می رساند ودر حوزه جمعی سبب رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است.

وی با طرح این پرسش رایج مبنی بر اینکه آیا رشد اقتصادی باعث توسعه گردشگری می شود یا اینکه رشد گردشگری باعث توسعه اقتصادی خواهد شد؟، توضیح داد: پاسخ به دو گونه است؛ وقتی به اسپانیا، ترکیه، یونان و تایلند نگاه می کنیم توسعه گردشگری باعث رشد اقتصادی است اما در چین، رشد اقتصادی باعث توسعه صنعت گردشگری می شود.
مداحی ادامه داد: برای رسیدن همزمان به تعالی و تمدن اسلامی مان در گردشگری باید فرایندی نظیر انقلاب اسلامی شکل بگیرد یعنی در گام اول، دولت سازی شود و در گام های دوم وسوم، جامعه سازی و ترسیم افق آینده که آینده سازی نام دارد.

وی خاطرنشان کرد: روند گردشگری رو به رشد بوده و آمار 5 میلیون گردشگر در دولت تدبیر وامید روند مناسبی است اما با چشم انداز 20 میلیون گردشگر خارجی فاصله زیادی دارد که به فرموده مقام معظم رهبری باید محقق شود.
مداحی تاکید کرد: برای رسیدن به این افق باید در حوزه های نرم افزاری، سخت افزاری و مغزافزاری گردشگری کار کرد و به توسعه زیرساخت ها و تربیت مغزهای رشته های مرتبط و جامعه سازی و فعال کردن بخش خصوصی پرداخت.
وی تصریح کرد: با نگاه دولتی نمی توانیم به توسعه گردشگری برسیم و دولت در افق آینده گردشگری فقط باید نقش ناظر را داشته باشد.

همایش بین المللی اقتصاد حلال و گردشگری حلال در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران به همت مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون نخبگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور مقامات ارشد گردشگری کشور و کارشناسان داخلی و خارجی و مسئولان مرتبط با این حوزه در دیگر سازمان ها و نهادها درحال برگزاری است.

خدمات گردشگری حلال، محصولات گردشگری حلال، ضوابط و مقررات تولید، عرضه، صادرات و واردات، شیوه‌های برند سازی، صادرات و واردات، زنجیره‌های تأمین، فرهنگ سازی مصرف فرآورده‌های حلال و اقتصاد مقاومتی از محور‌های این همایش یک روزه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: