کد خبر: ۱۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - 29 September 2017
براساس گزارش یک بانک سویسی (UBS bank) تورنتو یکی از جهان شهرهایی است که بیشترین حباب دارایی را در املاک و مستغلات به خود اختصاص داده؛ قیمت هایی که از نیویورک،لندن و هنگ هنگ هم بالاتر است.
بانكداري ايراني - براساس گزارش یک بانک سویسی (UBS bank) تورنتو یکی از جهان شهرهایی است که بیشترین حباب دارایی را در املاک و مستغلات به خود اختصاص داده؛ قیمت هایی که از نیویورک،لندن و هنگ هنگ هم بالاتر است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان ان مانی، این اولین بار است که پرجمعیت ترین شهر کانادا در رتبه بندی 20 شهر بزرگ جهان جای گرفته؛ البته ونکوور دیگر شهر این کشور هم چنین شرایطی دارد.

محققان UBS Bank می گویند، قیمت ها در تورنتو طی 13 سال گذشته دوبرابر شده اند.در حالی که اجاره بها نسبت به همین دوره زمانی 5 درصد گران تر شده است.افزایش قیمت خانه به مراتب بیش از حد مجاز است.

این بانک سوئیسی همچنین در بررسی ها خود تاکید کرده که مقایسه قیمت خانه ها و درامد و همچنین قیمت اجاره بها،سبب شده تا ریسک ساخت و ساز بالا رفته و حباب قیمتی بزرگتر شود.

محققان علت افزایش قیمت املاک در شهرهای بزرگ را ناشی از سه عامل عنوان می کنند:

1- نرخ بهره پایین که به راحتی می توان خانه خرید.

2- افزایش شمار خانواده های ثروتمند که می خواهد خانه درجه یک داشته باشند.

3- ساخت و ساز که با میزان تقاضا هماهنگ نبوده است.

این سه عامل در قیمت املاک تونتو تاثیر گذاشته است؛یعنی نرخ بهره ای که بانک مرکزی کانادا اعلام می کند،یک درصد است،در حالی که این نرخ کمی بالاتر از  بحران مالی است.

کاناد همچنین شاهد افزایش مهاجران ثروتمند است.براساس گزارش موسسه تحقیقات ثروت،حدود 8 هزار میلیونر در سال گذشته با این کشور نقل مکان کرده اند.در این میان ثروتمندان چینی به ونکوور و اروپایی های ثروتمند به تورنتو و مونترال مهاجرت کرده اند.

بانک سوییسی UBS همچنین در گزارش خود تاکید کرده که  دو حباب می توانداقتصاد کانادا را منفجر کند: تقویت دلار کانادا و افزایش نرخ بهره.

ممکن است که یک دلار کانادار برای خریداران خارجی گران باشد،اما نرخ بهره پایین در این کشور سبب شده تا وام های مسکن مقرون به صرف باشد.

این بانک سویسی البته هشدار داده که  پیش بینی های قیمتی می تواند قیمت املاک را در شهرهای بزرگ افزایش دهد.

به گفته محققان این بانک جهان شهرهای استکلهم،مونیخ،سیدنی،لندن،هنگ هنگ و ،آمستردام هم در معرض خطر حباب قیمت قرار دارند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: