کد خبر: ۱۱۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 27 September 2017
توسط مدیرعامل تامین سرمایه آرمان اعلام شد:
بانكداري ايراني - مدیرعامل تامین سرمایه آرمان گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان ازحجم ۱۲۴ هزار میلیاردی صندوق های سرمایه گذاری، در سپرده های بانکی است.

بانكداري ايراني - مدیرعامل تامین سرمایه آرمان جزییات صندوق سرمایه گذاری سپاس با پیش بینی سود ۱۵ تا ۲۰ درصدی را اعلام کرد و گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان ازحجم ۱۲۴ هزار میلیاردی صندوق های سرمایه گذاری، در سپرده های بانکی است. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، محمود رضا خواجه نصیری امروز در میان خبرنگاران بازار سرمایه حاضر شد تا ضمن از رونمایی از صندوق سرمایه گذاری سپاس، توضیحاتی در مورد این صندوق تاسیس شده در سال 93 اما متحول و باز تعریف شده ، بدهد و پاسخ گوی سئوالات باشد.

پارک 70 هزار میلیاردی منایع صندوق ها در بانک ها

وی با اشاره به نقش چندین ساله بانک ها در جذب سرمایه ها و اهمیت توسعه بازارسرمایه در تامین مالی اظهار داشت: در حالی بازار سرمایه کمتر به سمت برندسازی با هدف جذب سرمایه رفته که شاید صندوق سپاس با مدیریت اسلامی بتواند محصولی برای جذب مخاطبان و سرمایه گذارانی باشد که به دلیل مسائل مربوط به سود بانکی و یا پیش بینی ریسک و داشتن ذائقه خاصی ، نگاه سخت گیرانه تری دارند.

وی ادامه داد: این درحالی است که از حجم 124 هزار میلیارد تومانی صندوق های سرمایه گذاری ، 60 تا 70 هزار میلیارد تومان در سپرده های بانکی بوده و به نوعی دست بانک در آستین بورس است. چرا که هر چند صندوق های سرمایه گذاری ماهیت بورسی دارند اما در واقعیت وابسته بانک ها شده اند. بنابراین همه راه ها به بانک ها ختم و منجر به این می شود که ورود بانک مرکزی در تصمیم گیری صندوق ها می شود.

چند و چون فعالیت صندوق سپاس

این مقام مسئول افزود: با این اوصاف درحالی از ورود به مباحث مربوط به سود بانکی و حواشی آن پرهیز می شود که یکی از جامعه هدف صندوق سرمایه گذاری سپاس ، متشرعین مقید است. بر همین اساس این صندوق قابل معامله در بورس در انواع اوراق مشارکت و صکوک به همراه سهام، سرمایه گذاری خواهد کرد و در صورت عدم سرمایه گذاری ، منابع برای مقطعی کوتاه در حساب قرض الحسنه گذاشته خواهد شد.

خواجه نصیری با اشاره به محاسبه روزانه سود قطعی و پرداخت ماهیانه ، اعلام NAV صندوق و نظارت انجمن مالی اسلامی ، ادامه داد: این صندوق با حداکثر شفافیت ، محلی متفاوت برای سرمایه گذاران متشرع خواهد بود و در کنار دیگر محصولات تامین سرمایه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان ادامه داد: صندوق سپاس در شرایطی به هیچ وجه زیانده نخواهد بود که با توجه به سود 19.5 درصدی ماه گذشته ، پیش بینی می شود بین 15 تا 20 درصد بازدهی با در نظر گرفتن شرایط به همراه داشته باشد. این درحالی است که سرمایه فعلی صندوق 100 میلیارد تومان بوده و قرار است با انتشار اوراق جدید تا چند ماه دیگر ، 400 میلیارد تومان جذب شده تا سقف سرمایه 500 میلیارد تومانی صندوق محقق شود.

به گفته خواجه نصیری همه مراحل پذیرش مشتری ، صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری و پرداخت و دریافت ها، به سهولت از طریق سایت ibshop.ir انجام خواهد بود و متقاضیان با هر میزان سرمایه در سراسر کشور می توانند سرمایه گذاری کنند. همچنین موضوع پولشویی و احراز هویت هم از طریق بانک های شهر و توسعه صادرات و شعب پست انجام می شود.

سقف سرمایه صندوق

وی در پاسخ به سئوال بورس پرس مبنی بر سقف سرمایه صندوق و نبود ریسک با توجه به انتشاز اوراق جدید توسط تامین سرمایه آرمان توضیح داد: طبق قانون و مقررات ، صندوق های سرمایه گذاری می توانند تا سقف 25 هزار میلیارد تومان سرمایه داشته باشند و انتظار می رود با توجه به عملکرد صندوق سپاس، سازمان بورس قبل از تکمیل سرمایه فعلی 500 میلیارد تومانی ، مجوز افزایش سرمایه را صادر کند.

خواجه نصیری ادامه داد: با توجه به ضمانت بانک ها در انتشار اوراق و پرداخت سود ، سرمایه گذاری صندوق سپاس در اوراق منتشره تامین سرمایه آرمان ریسکی نخواهد داشت.  

ظرفیت 15 هزار میلیاردتومانی بازار بدهی

وی در مورد بازار بدهی هم گفت : در برابر بازار فعلی 35 هزار میلیارد تومانی ، بازار سرمایه برای 6 ماه آینده ظرفیت انتشار 15 هزار میلیارد تومان از انواع اوراق را دارد. در این میان محدودیت و اشکال اساسی ، فرایند پیچیده و طولانی انتشار اوراق است که در بهترین حالت 3 تا 4 ماه برای انتشار هر اوراق جدید است و جا دارد سازمان بورس برای رفع این مورد اقدام کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: