کد خبر: ۱۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 24 September 2017
بانكداري ايراني -مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از مسدودن شدن ۴۲۰۰ حساب بانکی شرکت های دولتی و انتقال به بانک مرکزی خبر داد و گفت: طبق برآوردهای اولیه باید ۷۰ هزار حساب بانکی مسدود و منتقل شود.
 بانكداري ايراني -مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از مسدودن شدن ۴۲۰۰ حساب بانکی شرکت های دولتی و انتقال به بانک مرکزی خبر داد و گفت: طبق برآوردهای اولیه باید ۷۰ هزار حساب بانکی مسدود و منتقل شود.

 مسعود رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی درباره بخشنامه 6 ماه پیش رئیس جمهورمبنی بر مسدود کردن حساب شرکت های دولتی در کلیه بانک ها و انتقال حساب به بانک مرکزی به ایرنا گفت: در حالی تا پایان سال گذشته 2400 حساب دولتی به بانک مرکزی منتقل شد که در پنج ماه اول این رقم به 4200 فقره رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات، فقدان بستر ارتباطی و شبکه ای مناسب بین بانک مرکزی و شرکت های دولتی یا موسسات و سازمان های مشمول است. تامین این بستر امن و مطمئن کار مشکلی است که بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه باید در مجموع چه تعداد حساب دولتی به بانک مرکزی منتقل شود، گفت: یکی از مشکلات اصلی نگهداری حساب های دولتی در بانک های دیگر عدم شفافیت است و این موضوع منجر به بی اطلاعی دولت نه تنها از منابع که حتی تعداد حساب ها نیز شده است. بنابراین آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست.

رحیمی ادامه داد: برخی مراجع از وجود ٢٢٠ هزار حساب دولتی خبر می دهند اما با توجه به اقدام های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و خزانه داری و حذف حساب های رابط درآمدی، این تعداد به ٧٠ هزار حساب کاهش یافته است که همه باید در بانک مرکزی متمرکز شود.

به گفته وی با توجه به مکانیزم هایی بانک مرکزی برای وصول درآمدها و نیز بکارگیری شناسه واریز، نیازی به نگهداری حساب های متعدد برای یک دستگاه نیست و از این رو برآورد می شود مجموع حساب های دولتی بسیار کمتر از این تعداد باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: