کد خبر: ۱۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - 23 September 2017
بانكداري ايراني - رئیس سازمان بورس با اعلام استفاده ۳۲ هزار میلیارد تومانی۶۸۰ هزار نفر از اوراق "تسه" و برنامه انتشار ۱۰۰۰میلیارد تومان دیگر از اوراق رهنی اعلام کرد:بازارسرمایه از انتشار مستمر اوراق رهنی حمایت می کند.
بانكداري ايراني - رئیس سازمان بورس با اعلام استفاده ۳۲ هزار میلیارد تومانی۶۸۰ هزار نفر از اوراق "تسه" و برنامه انتشار ۱۰۰۰میلیارد تومان دیگر از اوراق رهنی اعلام کرد:بازارسرمایه از انتشار مستمر اوراق رهنی حمایت می کند.

  به گزارش  بانكداري ايراني ،  شاپور محمدی در جریان افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن ، با اشاره به نقش تکنولوژی در قیمت واقعی و ارزش گذاری شرکت های نسل نوین جهان و دستیابی سرمایه گذاران به مدل های پر رشد و پرسود گفت:‌ در حالی  بخش مسکن برای طراحی ابزارهای تامین مالی به تخصص بالایی نیاز دارد که هر چند در سال های اخیر توانسته تا حدودی از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کند اما میزان استفاده، ناکافی است.

وی ادامه داد: تاکنون 680 هزار نفر برای خرید مسکن یا سرمایه گذاری ، از اوراق تسهیلات مسکن 32 هزار میلیارد تومانی استفاده کرده اند و قرار است سایر بانک ها نیز از این امکان بهره مند شوند. در این میان مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می تواند در زمینه تکنولوژی های نوین ساخت و ساز و چگونگی کاهش سهم زمین از قیمت تمام شده مسکن، راهکارهای ارائه دهد.

سخنگوی سازمان و شورای عالی بورس ادامه داد: هرچند سال گذشته 300 میلیارد تومان اوراق رهن منتشر شده و در سال جاری هم 1000 میلیارد تومان دیگر منتشر خواهد شد اما این ارقام، ناچیز بوده و برای تامین مالی موثر بخش مسکن باید ابعاد بازار رهن ثانویه، گسترش پیدا کند. در این میان بازار سرمایه آماده حمایت از انتشار منظم و مستمر اوراق رهنی است.

به گفته محمدی ، این نوع اوراق صرفا برای استفاده تامین مالی نبوده و بانک مسکن برای کاهش هزینه تامین مالی، می تواند از این اوراق استفاده کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: