کد خبر: ۱۱۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
"سمیک" مرجع مورد قبول برای شناسایی و رسیدگی به استاندارد حلال است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: "سمیک" مرجع مورد قبول برای شناسایی و رسیدگی به استاندارد حلال است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشست همکاری ایران و ترکیه برای تعیین اعضای شورای صلاحیت موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی SMIIC) )با قدیر بال، معاون قائم مقام وزیر اقتصاد ترکیه گفت: حدود ۳ سال قبل قانون عضویت ایران در "سمیک" به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از آن زمان موضوع‌های مربوط به حلال به سازمان ملی استاندارد واگذار شد و با تشکیل شورای سیاستگذاری حلال تمام فعالیت‌های مرتبط با این موضوع به این شورا سپرده شده است.

پیروزبخت افزود: تاکنون موافقتنامه هایی نیز با سازمان‌های بین المللی در زمینه تجارت حلال امضا شده است.

وی با اشاره به همکاری ایران و ترکیه در خصوص مباحث مربوط به استاندارد گفت: یک پیشنهادی هم سال گذشته برای بازرسی ها مشترک از سوی ترکیه به ایران داده شده بود اما با توجه به اینکه با برخی از مقررات داخلی هماهنگی و هم خوانی نداشت لذا در حال بررسی و هنور اجرایی نشده است.

پیروزبخت تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در جلسات مشترک با ترکیه در هر یک از دو کشور مباحث مرتبط با استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی را بررسی کنیم و ملاک ما برای ادامه همکاری ها اکشن پلن دو سال گذشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان بیان کرد: پوستر روزجهانی استاندارد را امسال ایران طراحی کرده و هفته آینده در مجمع ایزو از آن رونمایی خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: