کد خبر: ۱۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۶ - 13 July 2017
در شرایط کنونی حال معدن و صنایع معدنی کشور خوب نیست و یکی از دلایل اصلی این امر ، کاهش قیمت محصولات معدنی در کل دنیا است.
رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط کنونی حال معدن و صنایع معدنی کشور خوب نیست و یکی از دلایل اصلی این امر ، کاهش قیمت محصولات معدنی در کل دنیا است.

بهرام شکوری ،رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی و رییس انجمن مس ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:حال بخش معدن و صنایع معدنی کشور اصلا خوب نیست و می توان یکی از دلایل اصلی این امر را کاهش قیمت محصولات معدنی در کل دنیا دانست که این موضوع تاثیر خود را بر صنایع معدنی داخلی  نیز گذاشته است.

وی در ادامه افزود:خوشبختانه تعامل خوبی بین بخش خصوصی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اتفاق افتاده است و چشم انداز روشنی پیش روی این بخش قرار دارد.

شکوری اضافه کرد:واقعیت این است که خصوصی سازی در خیلی از ادارات و سازمان های دولتی به طور واقعی اتفاق نیفتاده اما می توان ادعا کرد که این امر در ایمیدرو بخوبی شکل گرفته است.

رییس انجمن مس ایران تاکید کرد:مطالبه اصلی بخش خصوصی از دولت دوازدهم،اجرای سریع تر خصوصی سازی در کشور و همچنین توجه به اصلاحات بنیادی در نظام بانکی کشور بعنوان موتور محرکه تولید است.

وی با اشاره به اثرات مثبت برجام در تسهیل روابط بین المللی ،متذکر شد:بخش مهمی از فرامین اقتصاد مقاومتی به نگاه برون گرا و توجه به صادرات محصولات تولیدی داخل اختصاص دارد و در صورتیکه نتوانیم محصولاتمان را صادر کنیم دیگر انگیزه ای برای تولید نخواهیم داشت.

شکوری در پایان یادرآور شد:در صورتیکه ارتباطات بانکی برقرار شده و شعب بانک های خارجی در داخل کشور دایر شود و برعکس،می تواند تاثیر بسزایی در توسعه صنایع معدنی مختلف کشور داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: