کد خبر: ۱۰۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
به منظور توانمند شدن ساختار سازمان، ۵۰ نخبه علمی بومی جذب منطقه آزاد قشم خواهند شد.
مومنی گفت: به منظور توانمند شدن ساختار سازمان، ۵۰ نخبه علمی بومی جذب منطقه آزاد قشم خواهند شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم در نشست خبری اظهار داشت:  اعتقاد ما بر این است که توسعه قشم می بایست از طریق مجاری محلی صورت گیرد، به همین منظور طرح اعطای بورسیه تحصیلی به بومیان نخبه جزیره قشم در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه در طرح بورسیه تحصیلی دو رویکرد مد نظر بوده، گفت: استفاده از بومیان منطقه و همچنین پرورش مدیران بومی از جمله نکاتی است که با این طرح محقق می شود و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم، بورسیه کردن 50 نفر بوده که در سال تحصیلی 96_97، 10 نفر از آنها انتخاب و بورسیه خواهند شد. 

مدیر عامل منطقه آزاد قشم ضمن اشاره به اینکه جنیست و مذهب در این طرح اولویت ندارد، گفت: از بین 10 نفر انتخاب شده 9 نفر اهل تسنن بوده و تمامی افراد جذب سازمان منطقه آزاد خواهند شد. 

مومنی با تأکید بر لزوم تقویت بنیه علمی سازمان منطقه آزاد، گفت: طبق برنامه منطقه آزاد قشم در سالهای آتی باید به هاب انرژی منطقه و همچنین یکی از قطب های شیلات در پرورش ماهی در قفس تبدیل شود که برای تحقق این موارد ساختار سازمانی باید به سمت توانمند و علمی شدن حرکت کند. 

وی ضمن بیان اینکه برای رشد اقتصادی نباید مزیتهای منطقه آزاد را حذف کرد،گفت: یک نگاه غیرکارشناسی در خصوص قاچاق کالا از مبادی مناطق آزاد وجود دارد و برای جلوگیری از آن حذف مزیت های مناطق آزاد مطرح شده که این امر مناسب نیست. 

مدیر عامل منطقه آزاد قشم افزود: روند قاچاق در مناطق آزاد کاهشی بوده و قاچاق برای سودجویان دیگر مزیت ندارد، مثلاً در سالهای اخیر قاچاق سوخت از قشم متوقف شده و اکنون قاچاق پوشاک و لوازم خانگی نیز سود چندانی را برای قاچاقچیان ندارد و به طور کلی قشم از یک مرکز خرید به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است. 

وی در پایان در خصوص مبارزه با فساد اداری در مناطق آزاد گفت: تنها راه چاره، شفاف سازی و ارائه دقیق صورت های مالی است و ما در این خصوص خود کنترلی انجام می دهیم و علاوه بر تمام سیستم ها نیز مکانیزه شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: