کد خبر: ۱۰۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ - 02 July 2017
بانكداري ايراني - مشکلات موسسات مالی و اعتباری به بورس سرایت کرده و بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید به طور جد پاسخگوی نحوه عملکرد در حوزه پولی باشند.
 بانكداري ايراني -سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس اعلام کرد: مشکلات موسسات مالی و اعتباری به بورس سرایت کرده و بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید به طور جد پاسخگوی نحوه عملکرد در حوزه پولی باشند.

به گزارش  بانكداري ايراني ، محمد مهدی مفتح با اشاره به کاهش نمادهای بانکی در بورس به خانه ملت گفت:مسائل و مشکلات صندوق ها و موسسات مالی و اعتباری که اخیرا پیش آمده باید به صورت دقیق توسط مسئولان مربوطه کارشناسی شود، تا ایرادات و حفره های آن شناسایی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موسسات مالی و اعتباری به سایر ابعاد اقتصادی همانند بورس سرایت می کند، افزود: شورای پول و اعتبار در قوانین به عنوان بالاترین مرجع تعیین کننده سیاست های پولی شناخته شده  تا سرعت تصمیم گیری ها در کشور افزایش یابد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مسئولان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید وظایف را در حوزه پولی و بانکی به خوبی انجام دهند، ادامه داد: اعطای مجوز به افرادی که به دنبال تاسیس موسسه بوده و درصدد جمع آوری سپرده های مردم هستند، مطابق با شرایط مصوب شورای پول و اعتبار انجام شود و این موسسات باید مبالغی از نقدینگی را داشته باشند، تا بتوانند مجوز اخذ کنند.

مفتح با بیان اینکه متاسفانه اقدامات لازم و قانونی توسط شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در حوزه پولی و بانکی صورت نگرفته، افزود: این دو حوزه باید به طور جد پاسخگوی نحوه عمل در حوزه پولی و همچنین نگرانی های ایجادشده در جامعه و مردم باشند و پاسخ دهندچرا نتوانسته اند این پدیده و بحران را مدیریت کنند و آیا در این مجوزها ضوابط رعایت شده است.

وی تصریح کرد:مسئولان باید اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت را در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات موسسات مالی و اعتباری به کار گیرند.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: