کد خبر: ۱۰۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 14 June 2017
آمار موفقیت در زمینه اکتشاف معدن ۲ درصد بوده به همین دلیل رغبت بخش خصوصی در این حوزه کاهش پیدا یافته است.
مدیریت اکتشاف سازمان نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران گفت: آمار موفقیت در زمینه اکتشاف معدن ۲ درصد بوده به همین دلیل رغبت بخش خصوصی در این حوزه کاهش پیدا یافته است.

سر دراز قصه ریسک بالای اکتشاف معدن و بی رغبتی سرمایه گذاران داخلی علی اصغر زاده قوچانی ،مدیریت اکتشاف سازمان نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:روال کار در تمام دنیا این است که شرکت های خصوصی با جذب سرمایه های مردمی ،شرکت سهامی تشکیل داده و هزینه های اکتشاف معادن را پشتیبانی می کنند، اما در ایران بیشتر سرمایه گذاری ها در حوزه اکتشاف معادن توسط دولت انجام می شود.

وی در ادامه افزود:با وجود اینکه هزینه های اکتشاف معدن تنها یک درصد از کل سرمایه مورد نیاز برای معادن است اما به دلیل ریسک بالای این امر، بسیاری از سرمایه گذاران خصوصی از این کار صرفه نظر می کنند.

اصغر زاده قوچانی تاکید کرد: آمار موفقیت در زمینه اکتشاف معدن ۲ درصد بوده به همین دلیل رغبت بخش خصوصی در این حوزه کاهش پیدا یافته است.

مدیریت اکتشاف ایمیدرو اذعان داشت:اکتشاف معادن جدید هنوز هم بر اساس روش های غیرمستقیم صورت می گیرد و تکنولوژی های مورد استفاده در این حوزه هم در سال های گذشته تغییر چندانی نکرده و این موجب شده تا اکتشاف عمل سخت و پر هزینه ای باشد.

وی در پایان تاکید کرد:بازگشت سرمایه حاصل از معادن به بخش معدن استان ها  می تواند موجب تحریک بیشتر بخش خصوصی در زمینه اکتشاف شده و تحقیق بیشتر در معادن موجود می تواند موجب کشف توده های جدید بشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: