کد خبر: ۱۰۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 10 June 2017
پدیده زشت تروریسم امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا که در اروپا و امریکا و سراسر جهان اشکال گوناگون خود را به نمایش گذاشته است.
پدیده زشت تروریسم امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا که در اروپا و امریکا و سراسر جهان اشکال گوناگون خود را به نمایش گذاشته است.

روزنامه اعتماد درستون نگاه سیاسی به قلم الهه کولایی استاد دانشگاه، آورده است: در واقع در پرتو جهانی شدن ارتباطات و کوچک شدن فاصله‌ها و تغییر در معنای زمان و مکان می‌بینیم که تروریسم و اقدامات تروریستی و ایجاد رعب و وحشت برای رسیدن به اهداف سیاسی امروز در همه کشورهای جهان کم و بیش خود را آشکار ساخته است. در چنین شرایطی به ویژه کشور ما که در چهار دهه گذشته با انواع گوناگون فشارها و مداخلات بیرونی از یک سو و تلاش و تکاپوی دموکراسی‌خواهی و بهبود شرایط عمومی کشور از سوی دیگر در داخل همواره با فراز و فرودهای بسیار مواجه بوده امروز اقدامات تروریستی به عنوان یک تهدید جدی علیه امنیت ملی و علیه ثبات و آرامش کشور خود را آشکار ساخته است.

ورود تروریست‌ها به نمادهای اصلی قدرت ملی در کشور به خوبی نشان می‌دهد امروز بیش از هر زمان دیگری یکپارچگی و انسجام ملی پیرامون منافع مردم و مصالح کشور و نظام باید مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس جریان‌ها و گروه‌های سیاسی هم فارغ از علایق خود باید رفتارهای خود را در مسیر تحکیم امنیت ملی تنظیم کنند. به ویژه با در نظر گرفتن حضور پرشکوه ملت ایران پای صندوق‌های رای در منطقه‌ای که با التهاب‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گوناگون و خونریزی‌های شدید و گسترده روبه‌رو است این اقبال عظیم و سرنوشت‌ساز باید از سوی جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی پاس داشته شود. 

پاسداشت این اقبال سرنوشت ساز و تاریخ ساز مردم ایران احترام گذاشتن به مطالبات و خواسته‌های آنان است که پای صندوق‌های رای خود را نشان داد و بدون تردید وظیفه همه صاحبان قدرت در همه سطوح و همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی ایجاد وحدت و انسجام ملی برای مقابله با تهدیدی است که امروز کیان کشور و ملت را هدف قرار داده است. با در نظر گرفتن زمینه‌های داخلی و خارجی فعالیت‌های تروریستی در شرایط کنونی نیازمند این هستیم که همه توانایی‌ها و امکانات خود را برای تامین امنیت ملی و حمایت از نهادهای رسمی و قانونی کشور بسیج کنیم و در این راستا همه امکانات و توانایی‌های ملی باید به کار گرفته شود. 

روشن است که امروز مسیر فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی باید فراتر از گرایش‌های سیاسی بر پایه توجه به مطالبات مردم و مصالح عمومی و تحکیم و تقویت قانونگرایی تنظیم شود و به ویژه با در نظر گرفتن شرایط پیچیده و دشواری که در منطقه خلیج فارس در حال شکل‌گیری است هوشیاری ملی و یکپارچگی و انسجام ملی پیرامون نهادهای قانونی کشور احترام به رای مردم در حمایت از دولت قانونی برگزیده آنان وظیفه‌ای است که همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید محوریت فعالیت‌های خود را بر اساس تقویت و تحکیم آن شکل دهند. در این میان تقویت همه نهادها و ارکان سیاسی قدرت در کشور بیش از هر زمان دیگری به این یکپارچگی و به این هوشیاری وابسته است.

*منبع:روزنامه اعتماد،1396،3،20
برچسب ها: انسجام ملی ، تروریسم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: