کد خبر: ۱۰۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 05 June 2017
وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سکوت مقابل جنایات مستمر ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا را غیرممکن دانست.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سکوت مقابل جنایات مستمر ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا را غیرممکن دانست.

به گزارش سانا، وزارت امور خارجه سوریه خسارات مادی و بشری حملات هوایی ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا به سوریه را کمتر از جنایات ارتکابی توسط گروه تروریستی داعش ندانست.

وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اعلام کرد: این حملات زیرساخت ها، پل ها، چاه های نفت و گاز، سدها، نیروگاه های برق و آب و ساختمان های عمومی و خصوصی در سوریه را هدف قرار می دهد و نشانگر اهداف حقیقی این ائتلاف است که به هیچ وجه با ادعای آن برای جنگ علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی مطابقت ندارد.

وزارت خارجه سوریه می افزاید: کسی که خواهان مبارزه با داعش است غیرنظامیان، زیرساخت ها و نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار نمی دهد. امری که در خصوص حمله جنگنده های ائتلاف به مواضع ارتش سوریه در «جبل الثرده» دیرالزور و همچنین نیروهایی که مشغول مبارزه با داعش در منطقه التنف واقع در مرزهای سوریه و عراق بودند اتفاق افتاد. هدف حتمی این ائتلاف فرسایش سوریه و طولانی کردن مدت بحران و تضعیف ارتش آن برای رویارویی با تروریسم و مانع تراشی بر سر دستیابی به راهکار سیاسی حل بحران است.

وزارت خارجه سوریه همچنین تصریح کرد که جنایات مستمر جنگنده های ائتلاف آمریکا دیگر امری نیست که بتوان در قبال آن سکوت کرد چرا که با ادعاهای این ائتلاف درباره احترام به قوانین بین المللی و حقوق بشر و اهداف و مقاصد منشور سازمان ملل متحد مغایرت دارد.

گفتنی است که ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در بیانیه رسمی که اخیرا صادر گردید به کشته شدن دست کم ۴۸۴ غیرنظامی در حملات این ائتلاف به سوریه و عراق اعتراف کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: