کد خبر: ۱۰۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 23 May 2017
با لطف خداوند و حضور پرشور مردم، دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و دکتر روحانی با نزدیک به ٢٤‌ میلیون رأی برای مدت چهار سال دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.
با لطف خداوند و حضور پرشور مردم، دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و دکتر روحانی با نزدیک به ٢٤‌ میلیون رأی برای مدت چهار سال دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم علی‌اکبر گلقندشتی پژوهشگر، نوشته است:دولت دوازدهم در چهار سال آینده باید فعالیت‌های مهمی در سیاست داخلی و بهبود وضعیت اشتغال انجام دهد، ولی به‌عنوان یک دولت معتدل که پایه آن بر مقبولیت مردم و عقلانیت شیعی است وظیفه‌ای نیز در سطح منطقه دارد.

متأسفانه مسلمانان در سال‌های گذشته به جای پذیرش اختلاف مذهبی و کثرت‌گرایی به فرقه‌گرایی و حتی به بدترین شکل آن یعنی نفرت‌گرایی مذهبی روی آورده‌اند. بنیادگرایی و افراط‌گرایی باعث به‌وجود‌آمدن مشکلات زیادی برای مسلمانان شده است؛ ازدست‌دادن امید به آینده، نبودن عدالت اجتماعی و توسعه‌نیافتگی علاوه بر صدها‌ هزار کشته و مجروح، برخی از پیامدهای این تندروی مذهبی برای مردم مسلمان خاورمیانه بوده است. دوری از عقلانیت، گفت‌وگونکردن رهبران مذهبی و دخالت کشورهای غربی، از جدی‌ترین عوامل این اتفاق هستند. شخص رئیس‌جمهور و کابینه ایشان توانایی‌های زیادی برای از بین بردن این سه عامل یادشده دارند. 

تجربه موفق دولت یازدهم در توافق هسته‌ای و همراهی وزیر کاربلدی همچون محمدجواد ظریف می‌تواند قدرت‌های خاورمیانه را برای رسیدن به این هدف مقدس همراه کند. توانایی در گفت‌وگو و شناختن زبان بین‌الملل از نقطه قوت‌های تیم سیاست خارجی دولت یازدهم بود. این تیم می‌تواند با کشورهای منطقه نیز گفت‌وگو کند و آنها را برای حمایت نکردن از گروه‌های تکفیری متقاعد کند. علاوه بر این تسلط روحانی بر معارف شیعه، همراهی مراجع عظام شیعه با ایشان و حمایت عالمان اهل‌سنت ایران از گفتمان اعتدال در ایران نیز می‌تواند هم در باطل و ردکردن قرائت افراطی از اسلام موفق باشد و هم می‌تواند بزرگان هر دو مذهب اسلامی را کنار هم بنشاند. 

*منبع:روزنامه شرق،1396،3،2

برچسب ها: دولت دوازدهم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: