کد خبر: ۱۰۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 15 May 2017
اینکه به چند دانشگاه دولتی بسنده کنیم کافی نیست و باید توجه داشته باشیم هزینه بالایی در سال‌های زیاد صرف دانشجویان می‌شود و زمانی که دانشجویان وارد کار اجرایی می‌شوند مشخص می‌شود از نظر علمی در حد کار اجرایی نیستند.

بانكداري ايراني -رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر لزوم توجه دولت آینده به سطح علمی دانشگاه‌های غیردولتی در کنار سایر دانشگاه‌ها گفت: اینکه به چند دانشگاه دولتی بسنده کنیم کافی نیست و باید توجه داشته باشیم هزینه بالایی در سال‌های زیاد صرف دانشجویان می‌شود و زمانی که دانشجویان وارد کار اجرایی می‌شوند مشخص می‌شود از نظر علمی در حد کار اجرایی نیستند.

محمد علی سبحان‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی از دولت آینده ارتقای کیفی دانشگاه از نظر تحصیل را مطالبه می‌کند گفت: متاسفانه به جز چند دانشگاه معتبر کشور که از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند، دیگر دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های غیر دولتی سطح کیفی علمی بسیار پایینی دارند و بدون توجه به اینکه دانشجو به ارتقاء علمی کافی رسیده یا خیر، فقط مدرک تحصیلی صادر می‌کنند.

سبحان‌اللهی ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه‌ها با صرف هزینه‌های زیاد 4 تا 7 سال درس می‌خوانند بدون اینکه از لحاظ علمی استانداردهای کافی را به دست بیاورند و ما توقع داریم هر دولتی که می‌آید توجه کامل به ارتقاء علمی دانشجویان داشته باشد.

 عدم شرکت در انتخابات خطر بزرگی است و باید مردم متوجه این خطر باشند

رییس دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر دانشجو را در دانشگاه‌ها پذیرش می‌کنند و در کار اجرایی و هم زمان با آموختن علم دانشجویان را در کار اجرایی نیز به کار می گیرند و لازم است این کار باید به صورت تلفیقی درایران نیز انجام شود.

وی با اشاره به لزوم شرکت مردم در انتخابات تاکید کرد: مردم باید در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند چرا که وظیفه هر انسانی است که در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشد. 

وی ادامه داد: اینکه مردم نخواهند در انتخابات شرکت کنند نشان دهنده این است که به مسئولین اعتماد ندارند و با نگاه به گذشته می‌گویند شرکت کردن یا عدم شرکت ما در انتخابات اثر بخشی ندارد و این مساله برای کشور یک ضایعه است.

سبحان‌اللهی گفت: اما مردم باید بدانند عدم شرکت در انتخابات خطر بزرگی است و امیدواریم مردم متوجه این خطر باشند و ان‌شاءالله چنین نباشد که در انتخابات شرکت نکنند.

وی افزود: مردم ما در زمان‌های مختلف نشان داده‌اند برای این کشور تلاش می‌کنند، شهید و جانباز داده‌اند، لذا باید بدانند عدم مشارکت در انتخابات جایگاه ملی کشور ما را کمرنگ می‌کند.

رییس دانشگاه خوارزمی در پایان افزود: در روزهای گذشته مقام معظم رهبری اشاره کردند که اگر می‌خواهید ایران قدرتمند باقی بماند باید در انتخابات شرکت کنید و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم باید چه موافق کاندیدایی هستند و چه مخالف، در انتخابات شرکت کنند و رای و نظر خود را به صندوق بیندازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: