کد خبر: ۱۰۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 14 May 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه‎ای مطبوعاتی گفت که ایران هیچ مداخله نظامی در یمن ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مصاحبه‎ای مطبوعاتی گفت که ایران هیچ مداخله نظامی در یمن ندارد.

به گزارش میزان، بهرام قاسمی در مصاحبه با پایگاه العربی الجدید گفت: ایران آماده گفت‎وگوی دوجانبه با عربستان در صورت توقف اظهارات و سیاست‎های ضد ایرانی این کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما خواستار تداوم مشکلات با کشورهای همجوار نیستیم اظهار داشت: سیاست خارجی ایران بر اساس مناسبات سازنده با دیگر کشورهاست؛کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جزئی از این معادله هستند.

بانكداري ايراني - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان در حمله به یمن مرتکب اشتباه بزرگی شد تصریح کرد: تجاوز به یمن برای ایران غیرقابل قبول است.

قاسمی تاکید کرد: ایران هیچ مداخله نظامی در یمن ندارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به پیچیده بودن اوضاع سوریه گفت: موضع ایران از آغاز مشخص بود و امروز نیز آن را تکرار می‎کنیم؛ سرنوشت سوری‎ها به دست خودشان تعیین می‎شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه بازیگران در بحران سوریه متعدد هستند اظهار داشت: پرونده سوریه پیچیده است و تنها مربوط به یک کشور نمی‎شود.

قاسمی همچنین مناسبات تهران و مسکو را مهم خواند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه ایران از طریق کانال‎های دیپلماتیک موضوع حادثه میرجاوه را پیگیری کرد تصریح کرد: در صورت عدم همکاری پاکستان برای همکاری با تهران در زمینه برقراری امنیت در مرزهای دو کشور، ایران ناچار خواهد شد که تدابیر دیگری را اتخاذ کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: