کد خبر: ۱۰۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 14 May 2017
در سه سال و نیم گذشته دولت اهتمام خوبی را برای حفظ ثبات دسترسی به منابع الکترونیک به کار گرفت.

  بانكداري ايراني - رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اینکه دولت آینده باید به زیرساخت‌ها و منابع اطلاعاتی پژوهشی توجه بیشتری داشته باشد، گفت: در سه سال و نیم گذشته دولت اهتمام خوبی را برای حفظ ثبات دسترسی به منابع الکترونیک به کار گرفت.

پیام کبیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت آینده باید به زیرساخت‌های پژوهشی و منابع اطلاعاتی پژوهشی توجه بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع اطلاعاتی، مجلات الکترونیک، مقالات، کتاب‌های الکترونیک و بانک‌های اطلاعاتی جزو زیرساخت و درون‌دادهای پژوهشی برای هر کشوری محسوب می‌شوند، اگر دسترسی به این منابع فراهم باشد عملا بخش عمده‌ای از پژوهش‌ها درون‌داد خوبی پیدا خواهند کرد و نیازهای اطلاعاتی پژوهش‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: انتظار ‌می‌رود دولت آینده منابع مالی کافی را برای تامین دسترسی الکترونیک فراهم کند و سایر زیرساخت‌های پژوهشی همچون آزمایشگاه‌ها، زیرساخت‌های مربوط به انتشار مقاله در مجلات بین‌المللی و حمایت از مجلات علمی و پژوهشی کشور برای ارتقای کیفی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تعاملات بین‌المللی نیز بهتر از قبل برای انجام همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک فراهم شود، گفت: زیرساخت‌ها شامل سه بخش زیرساخت‌های اطلاعاتی (همچون دسترسی به منابع الکترونیک )، زیرساخت‌های فناوری و تجهیزاتی (همچون آزمایشگاه‌ها) و زیرساخت‌های مربوط به مواد که به عنوان ماده پژوهشی برای انجام پژوهش‌ها مورد نیاز است، می‌شود.

کبیری تصریح کرد: در سه سال و نیم گذشته دولت اهتمام خوبی را برای حفظ ثبات دسترسی به منابع الکترونیک به کار گرفت. همچنین در بحث تجهیزات آزمایشگاهی نیز تلاش‌هایی صورت گرفت اما به نظر باز هم نیاز به تلاش است. از طرفی برای زیرساخت‌های مواد پژوهشی تسهیلات زیادی برای وارد کردن یا تولید مواد مورد نیاز پژوهش فراهم شد.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به منابع مالی نیز افزود: از نظر مالی وضعیت در شرایط بهینه‌ای قرار داشت و نسبت به گذشته بسیار وضعیت بهتر بود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بدهی‌های زیادی برای منابع الکترونیک داشتیم که در حال حاضر پرداخت‌ها به‌روز شده است. درواقع ضمن اینکه بدهی‌های قبلی را پرداخت کردیم، عملا امکان پرداخت به‌روز منابع الکترونیک نیز فراهم شده است.

کبیری یادآور شد: البته برخی از ناشران خارجی هنوز همکاری‌های لازم را ندارند، اما متوجه شده‌اند که اگرچه شاید پرداخت‌ها کمی با تاخیر صورت گیرد ولی درنهایت پرداخت می‌شود؛ از این رو اگر گاهی اوقات پرداخت‌ها با تاخیر همراه بود، اما دسترسی قطع نشد؛ زیرا ناشر اطمینان یافته است که پرداخت صورت خواهد گرفت.
برچسب ها: وزارت بهداشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: