کد خبر: ۱۰۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 12 May 2017
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کانادا گفت: هنوز شرایط و بسترهای فعلی برای از سرگیری روابط ایران و کانادا مهیا نیست.
بانكداري ايراني - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کانادا گفت: هنوز شرایط و بسترهای فعلی برای از سرگیری روابط ایران و کانادا مهیا نیست.


محمدرضا منصوری در گفت و گو با  میزان درخصوص علت حضور یکی از مقامات کانادایی در هفته آتی در ایران بیان کرد: متاسفانه رابطه ایران و کانادا بخاطر اختلافاتی تیره شده است و ملت و دولت از عملکرد آن‌ها در این رابطه انتقادهایی داشتند.

وی ادامه داد: هنوز شرایط و بسترهای فعلی برای از سرگیری روابط ایران و کانادا مهیا نیست.

منصوری تاکید کرد: اگر شخصی هم از سوی دولت کانادا به ایران آمده با هماهنگی دولت و وزارت خارجه بوده و مجلس در این زمینه اقداماتی نداشته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کانادا خاطرنشان کرد: با توجه به گذشته روابط، برخورد‌ها و اظهارنظراتی که برخی مقامات دولت قبلی این کشور در ارتباط با ایران داشته اند، لازم است تا تجدید نظر‌ها و اقدامات اصلاحی از سوی این کشور صورت بگیرد تا بتوان به فکر ایجاد روابط دوباره با این کشور باشیم.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه بحث دیپلماتیک است وزارت خارجه برای از سرگیری روابط با این کشور بایستی اقدامات اولیه را انجام دهند تا اگر بخواهد ارتباطی هم ایجاد شود در مراحل بعدی صورت پذیرد شاید هم این ارتباط گیری برای ایجاد سهولت در رای دادن ایرانیان مقیم کانادا باشد.

 منصوری در پاسخ به این سوال که مجلس دنبال ایجاد راهکارهایی برای بهبود روابط با کانادا نیست، اذعان کرد: مردم ایران و مردم کانادا دو ملت بافرهنگ هستند و دوست دارند که ارتباط مجدد دو کشور دوباره برقرار شود، اما عزتمندی، بزرگترین خصوصیت مردم ماست و امیدواری مقدماتی چنین رابطه‌ای فراهم شود و کانادا نیز در رای‌ها و اظهارنظراتش درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تجدید نظرکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: