کد خبر: ۱۰۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 08 May 2017
رئیس کانون بانک‌های خصوصی از بررسی کاهش نرخ سود بانکی سپرده و تسهیلات در جلسه آینده خبر داد.
رئیس کانون بانک‌های خصوصی از بررسی کاهش نرخ سود بانکی سپرده و تسهیلات در جلسه آینده خبر داد.

 کورش پرویزیان با اشاره به اهمیت مساله نرخ سود و توافق بانک‌ها برای بررسی و بازنگری آن در جلسه مشترک آتی به فارس گفت: در جلسات قبلی بحث‌های زیادی درباره نرخ سود صورت گرفت و مقرر شد دستور کار جلسه آینده موضوع نرخ سود بانکی و برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید و اشتغال باشد.

وی در پاسخ به سوال آیا هم‌اکنون زمینه کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد، گفت: بله، به دنبال این هستیم که نرخ سود بانکی هم در بخش سپرده و هم در بخش تسهیلات متعادل‌تر شود.

این مقام مسئول تشکیل جلسه مشترک بانک‌ها را اوایل خرداد ماه اعلام و تصریح کرد: نرخ سود سپرده هم‌اکنون کمتر از سطح ماه‌های بهمن و اسفند است چون فشار هزینه‌ دولت بر بانک‌های دولتی کمتر شده و فشاری که شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ برای جمع‌آوری منابع در ماه‌های پایانی سال داشتند هم کاهش یافته است. 

پرویزیان ادامه داد: متاسفانه هنوز برخی شرکت‌ها به طور مستقیم از مردم سپرده می‌گیرند. البته بانک مرکزی واکنش خوبی نشان داد و امیدواریم این سپرده‌گیری متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه سپرده‌گیری صرفا فعالیت بانکی است، گفت: دریافت وجوه در قالب پیش‌فروش منعی ندارد اما سپرده‌گیری یک موضوع بانکی است و دریافت سپرده توسط شرکت‌ها سبب گسترش بازار غیرمتشکل پولی می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: