کد خبر: ۱۰۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 01 May 2017
روزنامه ایران در گفت وگو با بهروز نعمتی دبیر جبهه اصولگرایان معتدل نوشت: دوستان اصولگرایان تصمیم گرفتند با حمایت از روحانی ستادی با عنوان اصولگرایان معتدل ایجاد کنند.
 بانكداري ايراني - روزنامه ایران در گفت وگو با بهروز نعمتی دبیر جبهه اصولگرایان معتدل نوشت: دوستان اصولگرایان تصمیم گرفتند با حمایت از روحانی ستادی با عنوان اصولگرایان معتدل ایجاد کنند.

در ادامه این گفت وگو می خوانیم: 
** انگیزه تشکیل این ستاد چه بود؟
طیف گسترده‌ای از اصولگرایان هستند که در «جمنا» حضور ندارند، اما این طیف از مدعیان اصلی و افراد باسابقه و ریشه‌ دار جریان اصولگرا هستند. در این دوره از انتخابات این دوستان تصمیم گرفتند ستادی با عنوان «اصولگرایان معتدل» و با هدف حمایت از آقای دکتر روحانی ایجاد کنند که این ستاد از امروز (یکشنبه) به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. در روزهای آینده نیز احکام دوستان استانی ستاد ما صادر خواهد شد و این ستاد به صورت گسترده کار خود را در سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

** بازتاب اعلام تشکیل این ستاد در میان جریان‌های سیاسی چه بود؟
واقعیت این است که طیف گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان، چهره‌های مستقل و اصولگرایان حامی آقای روحانی هستند. این ستاد نیز در کنار ستادهای دیگر آقای روحانی وظیفه خود را انجام می‌دهد. مراجعاتی که به ما شده، نشان دهنده استقبال گرمی است که از این ستاد شده است. از این رو فکر می‌کنم تشکیل این ستاد کار بسیار بزرگی است و موفقیت آقای روحانی را به دنبال خواهد داشت. هرچند طیف‌هایی با سلایق مختلف از روحانی حمایت می‌کنند، اما این حمایت‌ها در کنار یکدیگر هستند و نافی هم نیستند.
به نظر شما، چه اقدامات یا سیاست‌های روحانی بود که سبب شد اصولگرایان معتدل 

** به چنین تصمیمی برسند؟
من در مجلس نهم حضور داشتم. می‌توانم قضاوت کنم که رویکرد روحانی برای اداره کشور، عاقلانه، همراه با تدبیر و پرهیز از تندروی بوده است. این سیاست‌ها توانست مشکلات کشور را ترمیم کند، مشکلاتی چون مسأله هسته‌ای که با نتیجه برد- برد به پایان رسید. در زمینه ترمیم زیرساخت‌های کشور اقدامات خوبی صورت گرفته و ما شاهد بازگشت فرآیندها به روال سالم خود هستیم. 

مجموعه این اقدامات ما را به این نتیجه رساند که ما همچنان نیازمند اداره کشور به صورت عاقلانه و توأم با تدبیر هستیم، زیرا دیدیم که تندروی و تصمیمات ناگهانی کشور را با چه مشکلاتی روبه‌رو کرد. کسانی که دیروز فریادهای ما را تاب نمی‌آوردند، امروز در حال اعلام انزجار از سیاست‌های گذشته هستند. در هر صورت، هدف ما تداوم مدیریت کشور با عقلانیت و تثبیت بازگشت کشور به ریل تدبیر و مشورت است.

** با چهره‌های ارشد اصولگرایی هم رایزنی کرده‌اید و آنان در این ستاد حضور دارند؟
طیف گسترده‌ای از عقلا و چهره‌های ارشد اصولگرایی در این ستاد هستند. در صورت نیاز، آنان به صورت رسمی حمایت خود را از آقای روحانی اعلام خواهند کرد. اکنون می‌توانم بگویم که بسیاری از بزرگان اصولگرایی که مخالف تندروی هستند، در این ستاد حضور دارند.

** حضور آنان فکری است یا اجرایی؟
نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بزرگان حضور اجرایی داشته باشند. اما قطعاً کمک فکری و معنوی دارند و ما از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شویم.

*منبع: روزنامه ایران، 1396.2.11
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: