کد خبر: ۱۰۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 28 April 2017
شیخ الأزهر تاکید کرد که تمام ادیان از اقدامات تروریستی و تفکرات تروریستی مبرا هستند.

شیخ الأزهر تاکید کرد که تمام ادیان از اقدامات تروریستی و تفکرات تروریستی مبرا هستند.

به گزارش ایسنا، احمد الطیب، شیخ الأزهر در سخنرانی خود در افتتاحیه کنفرانس جهانی صلح الأزهر در قاهره عنوان داشت: اسلام آخرین حلقه زنجیره ادیان آسمانی است، تمام ادیان بر فضیلت‌های اخلاقی تاکید دارند. قرآن کریم به وجود اختلاف میان انسان‌ها در عقیده، رنگ و جنسیت آنها تاکید دارد و این اختلاف باید با آزادی اعتقادی همراه باشد. قرآن کریم چهارچوب رابطه میان کسانی که تفکرات متفاوتی دارند به وسیله گفت‌وگو و شناخت مشخص کرده است.

وی در ادامه افزود: تروریسم سیاه که کشورهای مسلمان و مسیحی در شرق را مورد هدف قرار می‌دهد در نهایت عوامل آن به دین اسلام بر نمی‌گردد بلکه به سیاست‌های ظالمانه‌ای که برای گسترش هیمنه و ترویج اختلاف و شکاف اتخاذ می شود باز می‌گردد.

الطیب تاکید کرد: فلسفه صلح در اسلام بر پایه آزادی اعتقادی با وجود اختلافات در دین و همسان سازی روابط میان افکار مختلف در چهارچوب گفت‌وگو و شناخت است.

وی در ادامه افزود: جنگ در اسلام ضروری است البته در صورتیکه هیچ راهکار جایگزینی وجود نداشته باشد و این جنگ یک جنگ هجومی نیست بلکه دفاعی به شمار می‌آید. بنابراین در این جنگ نه تنها از مساجد بلکه از کنیسه‌ها و معابد یهودیان نیز محافظت می‌شود. چطور می‌شود دینی که به حمایت از کنیسه‌ها و معابد یهودیان دعوت می‌کند به اقدامات تروریستی متهم شود.

الطیب تاکید کرد: اسلام هرگز به جنگ با غیرمسلمانان به دلیل کفرشان دعوت نمی‌کند بلکه این جنگ به دلیل تجاوز آنها صورت می‌گیرد. در متون مرتبط با دین اسلام بر آغوش باز این دین در برابر دیگران تاکید شده پس چگونه می‌توان گفت که این دین یک دین تروریستی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: