کد خبر: ۹۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 02 March 2017
امروز و فردا به دلیل افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب نظیر خوزستان، ایلام و کرمانشاه ‌فعال است.
امروز و فردا به دلیل افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب نظیر خوزستان، ایلام و کرمانشاه ‌فعال است.

به گزارش فارس، با ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب ‌رگبار باران، رعد و برق و وزش باد، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در برخی مناطق جنوب و مرکز، ‌بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه فعالیت این سامانه در برخی نقاط شمال‌غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی تداوم دارد.

روز شنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط سردسیر بارش برف و در شمال‌شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

امروز و فردا به دلیل افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می‌شود.

‌بر این اساس، وضع هوای مناطق متأثر از این سامانه در سه روز آینده به شرح زیر ‌است:

امروز پنجشنبه‌ رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌ و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، زنجان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و غرب چهار‌محال‌ بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز‌ رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در شمال خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و باد و گردوخاک در برخی نقاط خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه 95/12/13‌ رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌ و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط کردستان، زنجان، شمال قزوین و شمال البرز پیش‌بینی می‌شود و برای خوزستان، ایلام و کرمانشاه، باد و گردوخاک ‌انتظار داریم.

روز شنبه 95/12/14‌ رگبار باران‌، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌ و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، اردبیل، شمال استان مرکزی، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی را انتظار داریم و برای گیلان و شمال ایلام انتظار ‌رگبار باران ‌است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات بارش پراکنده و وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز شنبه آسمان تهران در ساعات اولیه نیمه‌ابری و اواخر وقت با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 8 درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 5 اسفند امسال 130.2 میلیمتر بود؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 143.4 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری 90.8 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: