کد خبر: ۸۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه رسالت در شماره دوشنبه سوم آبان با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای در دیدار نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، از قول ایشان نوشت: برخی خیال می کنند که آمریکا، شکست ناپذیر است در حالی که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه های مکرر آمریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده کرده است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان می خواهند گوشت لخم وزارت نفت را به توتال بدهند، اختصاص داد و آورد: احمد توکلی، رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: من سه شنبه هفته گذشته راجع به توتال و رشوه ای که داده بود، مطلبی نوشتم و گفتم که می خواهند میدان آزادگان را که سومین میدان دنیاست و به مثابه گوشت لخم وزارت نفت محسوب می شود به توتالی بدهند که 60 میلیون دلار رشوه داده است.توکلی افزود: چرا اصرار دارند در حالی که ما 11 شرکت ایرانی قدرتمند در این خصوص داریم و امروز با کمال پر رویی گفته اند که ما این شرکت ها را در مناقصه راه نمی دهیم و فقط می خواهند 4 شرکت خارجی را در مناقصه شرکت دهند.وی گفت: این اقدام غیرقانونی است و من از طرف سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت اعلام جرم می کنم.توکلی افزود: حمله رسانه ها در این خصوص بسیار موثر است و باید رسانه ها وقتی من این نامه را دادم به قول معروف می ترکاندند. اما هیچ کاری نکردند. 

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان معضل اصلی امروز عدم رونق اقتصادی و بیکاری جوانان است، می نویسد: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر دیروز در جمع مردم اراک با بیان اینکه سال 95، سال رونق اقتصادی در کشور است، گفت: از آغاز سال جاری وعده من به مردم این بوده که برنامه دولت، مبتنی بر رسیدن به رشد اقتصادی پنج درصدی است و قول دادم که امسال حداقل، 7 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهد شد و امروز آمار خوشحال کننده این است که تا تاریخ 25 مهرماه 95، 12 هزار واحد تولیدی با 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سالجاری حرکت خود را آغاز کرده اند و این به معنای یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است که مطمئناً این رقم تا پایان سال افزایش می یابد. رئیس جمهور گفت: معضل اصلی امروز عدم رونق اقتصادی و بیکاری جوانان است. روحانی با تأکید بر اینکه همه باید در کنار هم عظمت ایران عزیز را بیش از گذشته بیافرینیم، افزود: تلاش ما برای باز کردن زنجیر تحریم از دست و پای اقتصاد کشور و ایجاد شرایط مناسب برای رونق اقتصادی بود.

این روزنامه با اشاره به عنوان نشانه های استیصال آمریکا در نظام بین الملل، نوشت: اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به نکات مهم و ارزنده ای در خصوص وقایع جاری در نظام بین الملل اشاره فرمودند: «اشتباه های مکرر آمریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمینگیر و درمانده کرده است. ایستادگی و مقاومت عاقلانه و همراه با تدبیر در مقابل فشارها، یقیناً پیروزی را به دنبال خواهد داشت.... در گذشته زمانی که برخی کشورهای اسلامی با بستن نفت خود به مقابله با رژیم صهیونیستی برآمدند، غربی ها به بهانه استفاده سیاسی از نفت جنجال به پا کردند، اما متأسفانه امروز همان کشورها با همراهی برخی اعضای اوپک و بعضی از کشورهای منطقه ما که خود نیز از این سیاستها زیان می بینند، در هماهنگی کامل با سیاستهای آمریکا، از نفت به عنوان سلاح استفاده می کنند.برخی خیال می کنند که آمریکا، شکست ناپذیر است در حالی که این تصور خطایی بزرگ است .» واقعیت امر این است که طی 15 سال اخیر، شاهد کثرت نشانه های شکست و ناتوانی و استیصال ایالات متحده آمریکا در منطقه و نظام بین الملل هستیم. به عبارت بهتر، سکانداران کاخ سفید طی 15 سال اخیر اعم از جرج بوش و باراک اوباما شکست خوردگان و بازندگان مطلق تحولات جهانی و منطقه ای محسوب می شوند.

دلخوش ها و دلواپسان کنار هم شاهد بدعهدی آمریکا هستند؛عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: غلامعلی حدادعادل در گفتگو با شبکه المیادین لبنان با بیان اینکه مشکل غربیان با ایران مشکل آنان باحق وحقیقت است گفت: صداقت وحقیقت باعث شد ملتی پشت سرنظامی قراربگیرد واگراین الگو رواج پیداکند منافع آنان به خطرمی افتد از این رو تلاش می کنند هم چهره ایران راخراب کنند وهم دشمنان ایران را حمایت نمایند. این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: امروز هم دلخوش های دیروز و هم دلواپسان دیروز در یک طرف ایستاده اند و شاهد بدعهدی غربیان و آمریکایی ها هستند. موضوع ما امروز محکوم کردن تیم مذاکره کننده نیست بلکه بدعهدی طرف مذاکره مسئله است.وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصول رهبری آیت الله خامنه ای مطابق رهبری امام خمینی (ره) است و تفاوت بنیادین ندارد، گفت: اداره ایران در 27 سال اخیر و تشخیص درست مبتنی بر عقل ومنطق نشان از روش درست ایشان در سیاست داخلی وخارجی است. رهبر انقلاب دیدگاه های خود را با استدلال با ملت مطرح می کند و دین وقانون اساسی ملاک رفتار و عمل ایشان است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «عزت الله ضرغامی: مشکلات اقتصادی مردم حل نشده است»، «میرکاظمی: شرکت های اروپایی هشت سال میادین مشترک ما را معطل نگه داشتند»، «کدخدایی: هیچ جای دنیا 12هزارنفر برای300 کرسی رقابت نمی کنند» و «محسنی اژه ای: حکم متهمان پرونده ارزی تایید شد» را منتشر کرد.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: