کد خبر: ۶۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 30 April 2016
بانکداری ایرانی – بانك صنعت و معدن در سال 94 در رسالت اجتماعي خود ، عملكرد مناسبي ارائه داده و  توانست در حوزه هاي سلامت و بهداشت، مدرسه سازي و  عمران  گامهای موثری را در آباداني كشور  بردارد.

ساخت بيمارستان ،  پنج پایگاه انتقال خون و چندين مدرسه  از جمله طرح هايي بود كه بانك صنعت و معدن در راستاي مسوولیت  اجتماعي خود در سال 94 عملياتي كرد.

اين  بانك،  يك پروژه عظيم بيمارستاني و مركز مغز و اعصاب ايران در غرب تهران، با تامين مالي 90 ميليون يورو را در دست گرفت و هزینه ساخت پنج پایگاه انتقال خون را با همكاري سازمان انتقال خون  ، متقبل شد . اين  مشاركت بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بين گروه بانك صنعت و معدن متشكل از ليزينگ صنعت و معدن، شركت صنايع شيميايي ايران، گروه سرمايه گذاري آتيه دماوند، شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن، ليزينگ آتيه الوند، كارگزاري بانك صنعت و معدن، شبكه صرافي بانك صنعت و معدن و سازمان انتقال خون ايران انجام مي‌شود. علاوه براين بانک صنعت ومعدن در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود ضمن اعطای تسهیلات برای احداث بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی گامی موثر برای تحقق بهتر و سریعتر این مهم برداشته است.

از دیگر اقدامات بانک صنعت و معدن، ساخت مدرسه در روستاهای دور دست کشور از جمله شهرستان الیگودرز در استان خرم آباد بود. 

 در عین حال ، بانک توسعه ای صنعت و معدن ، در تهران نیز  پروژه احداث را پی گیری کرده و ساخت چند باب مدرسه منجمله مدرسه راهنمایی شهدای بانک صنعت و معدن در منطقه افسریه تهران را در کار نامه خود دارد.

قابل ذکر است که مدرسه راهنمایی شهدای صنعت و معدن در زمینی به مساحت ٣٢٠٠ متر مربع، در شهرک مسعودیه منطقه ١٥ تهران احداث شده و همه ساله بیش از ٤٠٠ دانش آموز در آن به تحصیل مشغولند. این مدرسه که اخیرا به سطح دبیرستان ارتقا یافته ٦ کلاس هفتم و ٦ کلاس هشتم را در خود جای داده که از محیطی مذهبی برخوردار بوده و دانش آموزان در آن با بهره مندی از فرهنگ اسلامی رشد می‏کنند.

به گزارش بانكداري ايراني  ، گفتني است كه كارشناسان  مالي " مسئولیت اجتماعی شرکت ها"   يا (Corporate Social Responsibility) به عنوان  مفاهیم اخلاق کسب و کار  تلقي مي شود  كه مسئولیت شرکت در قبال جامعه، افراد انسانی، و محیطی است که سازمان در آن فعال مي كند را تعريف مي كند.  اين نوع نگاه شرکت ها را همانند اعضای جامعه و شهروندان جامعه مي داند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: