کد خبر: ۲۱۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک، ساختمان جدید مدیریت شعب استان فارس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هویت بصری جدید افتتاح شد.

با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک، ساختمان جدید مدیریت شعب استان فارس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هویت بصری جدید افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ساختمان جدید مدیریت شعب استان فارس با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره، «دکتر احمدرضا کریمی» سرپرست معاونت امور استان‌ها، «دکتر روح الله قاسمیان» رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان و «مجید خسروی» رئیس اداره کل پشتیبانی به بهره‌برداری رسید.

مهمترین نقطه قوت بانک قرض‌الحسنه بودن آن است
«مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک در این مراسم ضمن عرض تبریک فرارسیدن هفته شیراز به اهالی فرهنگ‌مدار سومین حرم اهل بیت «ع» گفت: استان فارس و کلانشهر شیراز مرکز علم و ادب ایران زمین است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرتو این پتانسیل های ارزنده توانسته است در حوزه‌های مالی کارنامه درخشانی در استان فارس بر جای گذارد.

وی با اشاره به اهداف و رسالت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: خط مشی فعالیت بانک براساس حمایت اقتصادی از دهک‌های نیازمند با جذب منابع اقشار خیر جامعه تعریف شده و در این راستا چشمداشت مالی و نگاه درآمدزایی ندارد. همچنین این بانک توانمندی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک بانک بزرگ اسلامی در غرب آسیا را دارد و باید با رفع نواقص و کاستی‌ها در این حوزه مجاهدت بیشتری کرد.

«ازگلی» خواستار رویه و دیدگاه یکسان در راستای نیل به اهداف عالی مدنظر بانک در سطوح مختلف شد و اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همت و تلاش‌های کارکنان متعهدش به موفقیت‌های زیادی دست یافته و با توجه به این موضوع باید چشم اندازهای سال های بعدی را با دقت بیشتری ترسیم کنیم.

وی با تصریح اینکه رضایت ذینفعان مهمترین اصل در بانک است و این گروه شامل مشتریان، سهامداران، کارکنان بانک و حاکمیت می شود، خاطرنشان ساخت: باید بر شاخصه‌های پیشرو در نظام بانکداری قرض‌الحسنه تمرکز کنیم و هرچه قدر با مبانی پیشرفت در این حوزه آشنا شویم قطار موفقیت با شتاب بیشتری به مسیر خود ادامه می دهد .

عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر این موضوع که مهمترین نقطه قوت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به رسالت قرض‌الحسنه بودن آن باز می گردد، بیان داشت: اساسنامه و فلسفه تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای مزیت‌هایی نسبت به سایر نهادهای مالی کشور است و این نقطه قوت باید به خوبی تبیین گردد.

وی با تشریح برخی از این نقاط قوت گفت: بانکداری تجاری اسلوب کار خود را برپایه ریسک بنا می کند و با هنرمندی مدیرانی که در اختیار دارد به سودآوری می رسد؛ اما بانکداری قرض‌الحسنه بر مبنای اخذ منابع از اقشار خیر و برداشتن باری از دوش افراد نیازمند با حفظ منافع پایه گذاری شده است. برای اجرایی سازی این راهکار باید مدل های مختلفی از جذب منابع و ارایه وام را تعریف کنیم تا طرفین با رضایت در این چرخه مشارکت کنند.

«ازگلی» در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در شعب اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سایر نهادهای مالی به فرهیختگی و تعهد نیروی انسانی این مجموعه باز می‌گردد و در راستای تکریم این مجاهدت‌ها از ارایه طرح‌های حمایتی و تشویقی دریغ نمی‌کنیم.

در زمینه گسترش خدمات هوشمند در دوران گذار بسر می‌بریم
در این مراسم «دکتر احمدرضا کریمی» سرپرست معاونت امور استان‌ها از تلاش برای غلبه بر مشکلات و افزایش بهره وری در بانک خبر داد و افزود: کمیته بهبود فرآیندها در بانک با هدف افزایش بهره‌وری تشکیل شده و از کارکنان درخواست می‌کنیم تا پیشنهادات و راهکارهای خلاقانه خود را در راستای بهبود عملکرد سیستم با کارشناسان مرتبط در میان گذاشته تا با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی از تلاش شبانه روزی کارشناسان برای برطرف کردن نواقص خبر داد و گفت: در زمینه گسترش خدمات هوشمند در دوران گذار بسر می‌بریم و همکاران فنی با تلاش شبانه‌روزی به دنبال رفع نقص‌های فنی هستند.

رسانه‌ها سفیران بانکداری قرض‌الحسنه هستند
«دکتر روح الله قاسمیان» رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان نیز در این مراسم بر اهمیت فرآیند مشتری‌مداری با اتخاذ راهکارهای موثر تبلیغاتی تاکید کرد و بیان داشت: نقش فضای بصری در فرآیند مشتری‌مداری بسیار پراهمیت است و بر اعتبار، شهرت، هویت و عزت بانک می‌افزاید.

وی افزود: همه ما باید جلب رضایت پروردگار متعال را در تمامی شئون زندگی سرلوحه کار خود قرار دهیم و تمامی کارکنان بانک باید به این نکته توجه داشته باشند که شیوه کلام و رفتار آنها تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ رفیع قرض‌الحسنه دارد و این به معنای موفقیت‌های دنیوی است و اجر اخروی دارد.

«دکتر قاسمیان» در بخش دیگری از سخنان خود از رسانه‌ها به عنوان سفیران بانکداری قرض‌الحسنه یاد کرد و اذعان داشت: یکی از شاهراه‌های اصلی برای ترویج فرهنگ رفیع قرض‌الحسنه رسانه‌ها هستند و رسانه‌های ارتباطی می توانند نقش موثری در جذب مشتریان داشته باشند.

وی در ادامه به ظرفیت ارزنده خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت: سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر مبنای تعامل و جلب رضایت اصحاب رسانه استوار شده و امیدواریم به یاری این اقشار تاثیرگذار بتوانیم فرهنگ رفیع قرض‌الحسنه را بهتر و بیشتر در جامعه فراگیر سازیم.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان یکی از راهکارهای جذب مشتریان را اطلاع رسانی پیرامون فعالیت‌های جانبی بانک ارزیابی و تصریح کرد: امروزه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در امور خیرخواهانه مشارکت زیادی داشته و با دستگاه ها و نهادهای زیادی در تعامل است. به تصویر کشیدن این فعالیت‌ها در تلویزیون شعب ضمن پیشگیری از دلزدگی مشتریان می‌تواند نقش ارزنده ای در جلب افکار عمومی و مشتری‌مداری داشته باشد.
وی در ادامه گفت: کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمره اقشار فرهیخته و متعهد جامعه قرار دارند و از آنها انتظار می‌رود تا به مواردی نظیر نصب نشان بانک و پوشش متحد الشکل توجه ویژه ای مبذول دارند تا به واسطه القای حس نظم به مشتریان به شکل بهتر و موثرتری بتوانیم در زمینه امور اقتصادی موفق عمل کنیم.
«دکتر قاسمیان» با اشاره به این موضوع که مکالمه کارکنان بانک با مشتریان با هدف ارتقا شیوه خدمت رسانی رصد می‌شود، اظهار داشت: رضایت مشتریان می‌تواند نقش موثری در ارتقا درجه بانک داشته باشد و در راستای نیل به این هدف فاخر باید بر چالش ها و مشکلات غلبه کنیم.

استان فارس، یکی از استان های پیشرو در زمینه مدیریت منابع است
در این مراسم «مجید خسروی» رئیس اداره کل پشتیبانی نیز با بیان اینکه استان فارس یکی از استان های پیشرو در زمینه مدیریت منابع است گفت: استان فارس در ماه‌های اخیر تلاش های زیادی در حوزه ساخت و ساز ساختمان ستاد بانک و بهبود هویت بصری انجام داده و بر اساس مستندات و آمار و ارقام توانسته است در کمترین زمان و با حداقل هزینه ممکن نسبت به بازسازی شعبه مرکزی شیراز اقدام کند که در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت به مراتب مطلوب‌تری برخوردار است.

وی افزود: نمره اثربخشی و کارآیی کارکنان بانک در استان فارس ارزنده بوده و پیشتازی استان فارس به دلیل تدبیر مدیران و تلاش و کوشش همکاران در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران محقق شده است و استمرار این موفقیت‌ها نیازمند تلاش‌های مضاعفی است.

نیروی انسانی مهمترین رکن هر مجموعه برای پیشرفت و تعالی است
«بهزاد شمس الدینی» مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان فارس در این مراسم از نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن هر مجموعه برای پیشرفت و تعالی یاد و تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما در این مجموعه ارتقای برند ارزشمند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بواسطه تکریم مشتریان است.

وی در ادامه با ارایه آمار عملکرد استان افزود: مقدار منابع استان در پایان سال ۱۴۰۰ با ۱۱۱ درصد رشد به ۲۹ هزار میلیارد رسید و در پایان سال ۱۴۰۱ به ۵۷ هزار میلیارد افزایش یافت. همچنین حجم مطالبات در استان فارس علیرغم افزایش ۴ برابری مصارف از ۹۱ میلیارد ریال به ۸۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است.
شمس الدینی با اعلام این خبر که طبق ارزیابی‌های سال گذشته از ۱۰ شعبه برتر کشور تعداد ۷ شعبه به استان فارس اختصاص یافته است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای ۱۴۰۱ استان فارس بطور مستمر در سطح کشور رتبه اول برنامه عملیاتی را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان خدمتگزاران راستین ملت بزرگ ایران یاد کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح ساختمان جدید مدیریت شعب بانک در استان فارس شاهد تحولی در حوزه خدمت رسانی به جامعه باشیم.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: