کد خبر: ۲۱۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
فرماندار اهر از خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل به ۲۰ روستای اهر خبر داد و گفت: سیل ۵ محل نگه داری دام و ۵۱ کیلومتر راه روستایی اهر را تخریب کرد.

فرماندار اهر از خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل به ۲۰ روستای اهر خبر داد و گفت: سیل ۵ محل نگه داری دام و ۵۱ کیلومتر راه روستایی اهر را تخریب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره وقوع سیل ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مناطق روستایی شهرستان اهر اظهار داشت: در جریان بارش سیل‌آسای باران و تگرگ که موجب وقوع سیل و خسارت ۴۰ میلیارد تومانی به واحدهای مسکونی و دامی و بخش‌های راه ارتباطی، کشاورزی و زیرساخت‌های آب، برق و مخابرات روستاها وارد شده است.

وی از خسارت ۵۰ درصدی سیل به ۱۵ واحد مسکونی و تخریب ۵ واحد اماکن دامی در روستاهای سیل‌زده شهرستان اهر خبر داد و گفت: سیل به ۶ واحد مسکونی در روستای ستوت، ۴ واحد مسکونی در روستای کقالق، ۳ واحد مسکونی در روستای نقاره‌کوب جدید و واحد مسکونی در روستای ساری‌سولی و به وسایل زندگی و لوازم خانگی این واحدهای مسکونی خسارت وارد کرده و در مناطق روستایی ۵ واحد دامی تخریب شده است، میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی و دامی ناشی از سیل ۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

فرماندار اهر ادامه داد: وقوع سیل به معابر روستاهای ساری‌سولی، ستوت، کقالق و نقاره‌کوب جدید خسارت قابل‌توجهی وارد کرده که برای بازسازی معابر این روستاها به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی نیازمندیم.

غنی‌زاده همچنین از خسارت ۱۳ میلیارد تومانی به ۳۳۰ هکتار از اراضی زراعی، ۱۲۷ هکتار از باغات، زیرساخت‌ها و ادوات کشاورزی و جاده‌های بین‌مزارع شهرستان اهر خبر داد و گفت: متأسفانه در جریان وقوع سیل در روستاها، ۹۱ رأس دام سبک و سنگین تلف شده و ۵۵ کیلومتر از جاده‌های بین‌مزارع تخریب شد، همچنین سیل به ۳۳۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۲۷ هکتار از باغات شهرستان اهر خسارت زد.

وی بابیان این‌که آب شرب ۹ روستای سیل‌زده وصل شده است، تصریح کرد: سیل به زیرساخت‌های تأمین آب شرب روستاهای نقاره‌کوب جدید، چولقشلاقی، باللی‌قشلاق، ساری‌سولی، کقالق، دوشتور، ستوت، دمیرتپه و نقدوز خسارت ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی وارد کرده که با تلاش اداره آب و فاضلاب شهرستان، آب شرب ۹ روستا وصل شده و در حال حاضر آب ۳ روستا قطع است.

فرماندار اهر در ادامه از خسارت سیل به زیرساخت‌های مخابرات و برق روستاهای ستوت، کیناب و کقالق خبر داد و یادآور شد: به دنبال وقوع سیل زیرساخت‌های مخابرات و برق روستاهای مذکور آسیب دیده بود، با این‌حال دستگاه‌های خدمات‌رسان در کمترین زمان ممکن نسبت به وصل مخابرات و برق اقدام کردند.

غنی‌زاده با تأکید بر این‌که پُل روستاهای قشلاق ذاخر، شیشه و کقالق بر اثر وقوع سیل تخریب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تردد به روستای قشلاق ذاخر به دلیل وقوع سیل و تخریب پُل، امکان‌پذیر نیست و راهداران در تلاش هستند تا با بازسازی راه ارتباطی، تردد به این روستا را برقرار کنند.

وی همچنین از تخریب ۵۱ کیلومتر از راه‌های روستایی خاکی، شنی و آسفالته بر اثر وقوع سیل در این شهرستان خبر داد و افزود: سیل به ابنیه‌های فنی راه ارتباطی روستاهای باللی‌قشلاق، گمش‌آباد و ساری‌سولی خسارت وارد کرد که با احتساب تخریب راه‌های روستایی و پُل‌ها، مجموع خسارت وارد شده به حوزه راه‌های روستایی شهرستان اهر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

فرماندار اهر مجموع خسارت سیل به روستاهای شهرستان اهر را بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ورگهان، آق‌بلاغ، کقالق، دوشتور، نقاره‌کوب جدید، ساری‌سولی، قشلاق ذاخر، شیشه، ستوت، نقدوز، دمیرتپه، کیناب، گمش‌آباد، چولقشلاقی، باللی‌قشلاق، قورشاقلو، کردلر، شیربیت، قلعه‌جیق و شاهوردی قشلاق روستاهایی هستند که از قِبَل وقوع سیل متحمل خسارت شده‌اند.

نگار کریمی
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: